Головна
Реєстрація
Вхід
Субота
04.05.2024
20:26
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Позаурочна діяльність

Позакласний захід на тему: "Безпечна праця моїх батьків – моє щасливе майбутнє"
[ Викачати з сервера (64.0 Kb) ] 24.12.2016, 20:57

Тип уроку: лекція

 

Обладнання: Конституція України, Кодекс законів про працю України, роздатковий матеріал, епіграф до уроку.

 

                                                       ХІД УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ.

 

 Кінорежисер О. Довженко писав: "Прекрасна людина в бою за Батьківщину. Прекрасна   вона   в стражданнях і в смерті за неї. Але найсвітліша краса її в труді".

— Чому праця є необхідною складовою людського життя? (Відповіді учнів).

            Вчитель. У праці ми можемо знайти порятунок від біди, і навіть від хвороби. Наприклад, відому українську поетесу Лесю Українку саме праця врятувала від зневіри і відчаю.

Вчитель. Бо про тих, хто до роботи ставиться з відповідальністю, хто любить працювати, вміє все робити, кажуть: «І коваль, і швець, і кравець, і на дуду гравець». І всім зрозуміло, яка це вправна, роботяща людина. Такому ніколи не буває сумно, бо він завжди знайде улюблену справу для розуму і рук. Праця людину звеличує, робить її стійкою і сильною, багатою і незалежною. Бо, як кажуть у народі: «На дерево дивись, як родить, а на людину, як робить».

Метод «Мікрофон»

                    1. Назвіть матеріальні речі, без яких, на ваш погляд, не може обійтися сучасна людина?

                    2. Що треба мати, щоб усе це придбати?

                    3. Яким чином гроші можна заробити?

                    4. Яким є ваше особисте ставлення до праці?

 

Вчитель. Отже, більшість людей задовольняють свої потреби, заробляючи на життя працею. Завдяки праці людей суспільство існує, розвивається, удосконалюється. Кожна людина, яка реалізує право на працю, стикається з нормами трудового права.

 

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

 

Епіграф до уроку Праця породжує мудрість і чистоту.  (Дені Дідро)

 

Сьогодні ми проведемо розмову про безпечну працю ваших батьків. Спробуємо зрозуміти, чому їхня безпека – це запорука нашого майбутнього.

Де і як працюють ваші тато й мама? (Відповіді учнів).

Вчитель. Людині в житті не обов’язково все самій робити, але треба все вміти, щоб вижити у цьому світі. А починається все з малого. Ви школярі. І йдете до школи, як тато і мама ідуть на роботу. Це ваша основна робота — вчитись, здобувати знання і прагнути це робити якнайкраще, щоб одержувати за свою діяльність найвищі бали.  А ваші тато і мама теж мають за обов’язок іти на роботу, щоб одержати грошову винагороду, аби вам було добре. Відпускаючи батьків, ми не задумуємося над тим, чи безпечна їхня робота.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

- Ви коли небудь задумувалися над тим, чи ваші батьки працюють у безпечних умовах, чи вони захищені державою?

  Не завжди праця приносить позитивні наслідки. Часто вона може покалічити, а іноді навіть вбити. Зараз ми часто чуємо: «Безпечна праця — понад усе», «Безпечна праця - передусім», «Безпечна праця - гідна праця», «Моє життя, моя робота, моя безпечна праця», але поки що це лише яскраві гасла, пусті слова. Наша країна на даному етапі свого розвитку не може запропонувати людині безпечних умов праці. Яскравих прикладів, коли через небезпечні умови праці загинули люди в Україні, на жаль, більш ніж достатньо. Згадаймо хоча б вибухи на шахтах України, коли загинули тисячі гірняків. Страшний вибух на ЧАЕС.

За даними Всесвітньої організації охорони здоров'я, смертність від нещасних випадків на сьогодні займає третє місце після серцево-судинних і онкологічних захворювань, але при цьому, якщо від захворювань помирають люди в основному похилого віку, то внаслідок нещасних випадків переважно гинуть люди молодшого та середнього віку.

- Які ж закони захищають ваших батьків?

 

1. Трудове право. Законодавство про працю.

(Учні, який отримали випереджальне завдання, розкривають зміст даного питання.)

Учень1. Праця людини є основним джерелом її доходів, способом реалізації її здібностей та знань. Питання, пов’язані з використанням людської праці, є предметом регулювання трудового права. Трудове право – це галузь права, яка регулює суспільні відносини, що виникають з приводу застосування найманої праці. Суб’єктами трудових відносин виступають роботодавець та найманий працівник. Ці відносини стосуються таких питань:

·  укладення трудового договору між роботодавцем та працівником;

· визначення їхніх прав та обов’язків, робочого часу та часу відпочинку працівника;

 · оплата праці за виконану роботу;

 · питання трудової дисципліни, підстав та порядку звільнення з роботи;

 · охорона праці тощо.

 

Учень2. Трудове право утворюють норми законодавства про працю, яке складається з великої кількості нормативно-правових актів:

· Конституція України, статті 42-46;

· Кодекс законів про працю України, основний закон у трудовому праві, регулює трудові відносини працівників всіх категорій, крім тих, хто працює самостійно;

· Закони України «Про оплату праці», «Про зайнятість населення», «Про відпустки», «Про порядок розв’язання трудових спорів (конфліктів)», «Про охорону праці», «Про колективні договори та угоди», «Про професійні спілки». Існують спеціальні закони, статути, положення, які регулюють трудові відносини категорій працівників з особливим статусом (держслужбовців, працівників органів внутрішніх справ, прокуратури, суддів, педагогічних працівників тощо).

 

-  Про що свідчить така велика кількість законодавчих актів щодо трудового права?

(Прогнозована відповідь: «Трудові відносини є дуже важливими і різноманітними»)

                                                  

Вчитель. Найголовнішими джерелами трудового права є Конституція України та Кодекс законів про працю України, який набув чинності з 1 червня 1971 року і сьогодні діє з деякими змінами і доповненнями.

(Демонстрація Конституції України).

Вчитель. А тепер, працюючи в парах, підберіть до кількох ситуацій із запропонованого переліку необхідні для працевлаштування документи:

                                                    

 

                                             

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ.

 «Мозковий штурм».

- Хто ж винний у тому, що країна постійно втрачає працездатних громадян?

Клас поділений на групи. Діти обговорюють це питанням у групах.. Можливе проведення дискусії. Тези записують на окремі аркуші паперу і прикріплюють до дошки.

«Дерево рішень». Потім учні разом складають таблицю де записують проблему та  причину, а вирішення запишуть після обговорення теми. Заповнюватися таблиця може протягом уроку.

Вчитель. Тут винних треба шукати  як серед роботодавців, так і серед працівників. Зазвичай  у аварійних ситуаціях, внаслідок яких гинуть люди, звинувачують керівництво. Статистика зазначає, що розслідування нещасних випадків на виробництві часто виявляє, що власники підприємства «забувають» застрахувати своїх працівників та сплачувати за них мізерні внески — в середньому менше гривні на 100 грн. нарахованої заробітної плати. Тоді ми починаємо задумуватися, невже наше життя оцінюють так низько, невже керівництво задля власної наживи, забуває про безцінність людського життя.

- Як ви вважаєте, що держава повинна робити для того, аби захистити своїх громадян? Відповідь на це запитання ви можете знайти у Конституції України.

Пошукова робота. Діти працюють у групах. На партах лежить Конституція України. Учні зачитують відповідь.

Перша група. Тут, звичайно, держава дає нам певні гарантії безпеки праці. Вони в першу чергу відображені в Конституції України. Питанню охорони праці присвячена 53-тя стаття. Найголовнішими положеннями цієї статті є:

  • на всіх підприємствах, в установах, організаціях створюються безпечні й нешкідливі умови праці;
  • забезпечення  безпечних  і  нешкідливих умов  праці  покладається  на власника або уповноважений ним орган;
  • умови праці на  робочому місці повинні відповідати вимогам актів про охорону праці;
  • власник або уповноважений ним орган повинен впроваджувати сучасні засоби техніки безпеки, які запобігають виробничому травматизмові, і забезпечувати санітарно-гігієнічні умови, що запобігають виникненню професійних захворювань працівників;
  • власник або уповноважений ним орган не вправі вимагати від працівника виконання роботи, поєднаної з явною небезпекою для життя, а також в умовах, що не відповідають законодавству про охорону праці;
  • на власника або уповноважений ним орган покладається систематичне проведення інструктажу (навчання) працівників з питань охорони праці, протипожежної охорони...

 

Загальна декларація прав людини у ст.2, Конституція України у ст.24 закріплюють рівноправність жінки і чоловіка.

 - Чому ж тоді для жінок встановлюються певні особливості праці, відмінні від чоловічих? Як ви вважаєте? (Учні висловлюють свої припущення.)

Друга група. Фізіологічні особливості жіночого організму вимагають надання жінкам особливих прав і додаткового захисту. Надзвичайно важливою функцією жінки з точку зору як особистих, так і суспільних інтересів є материнство: народження, розвиток, виховання дитини. Заборонено по відношенню до жінок:

застосовувати працю на: важких роботах; роботах із шкідливими або небезпечними умовами праці; підземних роботах (крім нефізичних по санітарному та побутовому обслуговуванню); по підійманню та переміщенню речей, маса яких перевершує граничні норми;

залучати до робіт у нічний час (крім окремих галузей);

залучати до надурочних робіт або направлятися у відрядження без їх згоди - жінки, що мають дітей віком від 3 до 14 років або дитину-інваліда…

Діти роблять висновок про те, що коли їхні батьки будуть захищені державою, то в старості їм буде легко. Адже, вони отримуватимуть нормальну пенсію і не будуть більше працювати. А ті батьки, які працюють у шкідливих умовах - отримуватимуть належну медичну допомогу. Бо велику роль в питанні безпечних умов праці відіграє не тільки організація робочого місця, а й санітарно-гігієнічні умови праці, режим праці, недостатнє чи нераціональне харчування і навіть естетичні умови.

 

Розповідь вчителя. Міжнародна декларація в інтересах соціального розвитку, підписана Президентом України 11 березня 1995 року в Копенгагені, визнає дівчинку об'єктом державної охорони. Рівноправність жінки з чоловіком полягає не лише в тому, щоб були рівні права в сфері трудових відносин, а й у тому, щоб створювати сприятливі умови та, відповідно до Конвенції про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок (ст.11), запобігати "дискримінації щодо жінок після одруження або народження дитини". Тому жінки перебувають під особливим захистом держави, а всім вам, в першу чергу хлопцям, потрібно бути особливо уважними і ввічливими стосовно однокласниць, дівчат і жінок. Органи влади, громадські організації повинні докласти всіх зусиль до того, щоб вирішити існуючі проблеми, а кожен окремо взятий громадянин повинен проявляти свою громадянську позицію, стояти на сторожі дотримання ПРАВ І ЗАКОНУ.

Презентація творчих робіт. Кожен учень заздалегідь написав звернення до батьків та малюнок на тему: «Поради батькам про дотримання правил безпеки на  роботі». Учні презентують та коментують свою роботу.

     Пам’ятка батькам. Учні колективно складають «вузлики напам’ять» - пам’ятку для батьків, яка буде їх оберігати протягом життя. Потім учитель їїх роздасть батькам на батьківських  зборах. Наприклад:

Пам’ятка 1

Виходьте раніше на роботу, щоб не поспішати.

Будьте обережні коли переходите дорогу.

Зимою не ходіть під будинками, бо можуть обвалитися бурульки.

У гололід обережно ходіть, щоб не отримати травм.

Не розмовляйте на вулиці з незнайомими людьми, не сідайте до них у машину.

Пам’ятка 2

     Дотримуйтеся правил безпеки, які встановлені на вашій роботі.

     Слідкуйте за тим, аби вам законно платили заробітну працю.

     Не забувайте про відпочинок на роботі.

     Обов’язково пообідайте.

     Уникайте стресів і конфліктів.

     Пам’ятайте, що ми вас завжди чекаємо вдома.

      Заповнення таблиці. Після цього діти заповнюють останній пункт таблиці «Вирішення»

     «Мікрофон». Учні за допомогою уявного мікрофона висловлюють свої думки на тему:  «Чому безпечна праця батьків – моє щасливе майбутнє».

 

VІ. ПІДСУМКИ УРОКУ.

Бесіда.

1. Яку тему вивчали на уроці?

2. Які нормативні акти в галузі трудового права вам відомі? 3

3. Чи був урок корисним?

4. Що дізналися нового?

5. Чи досягли очікуваних результатів?

Підсумок. Отже, ми можемо зробити висновок, що безпечна праця важлива у житті людини. Звичайно, кожен із нас вибирає професію за покликанням, але ми повинні пам'ятати, що безпека праці великою мірою залежить від нас самих. Тому будьмо уважні, бо від своєї халатності ми можемо погубити не лише своє життя, але й життя інших, а життя - це найвища цінність.

Категорія: Позаурочна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 643 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz