Урок 11 клас
Тема. Портфоліо в професійній діяльності людини.
Мета: ознайомити учнів з історією портфоліо, його основними функціями й завданнями; дати уявлення про види портфоліо, його структуру; навчити визначати складові частини особистого портфоліо; розширювати уявлення про обрану професію; формувати навички складання особистого портфоліо, сприяти розвитку життєвих компетентностей, мотивувати учнів до свідомого вибору професії.
Очікувані результати: учні пояснюють призначення й завдання портфоліо в професійному розвитку, характеризують види портфоліо, його структуру, визначають основні складові частини особистого портфоліо з урахуванням особистих досягнень і життєвих планів на майбутнє; формуються життєві компетентності, компетентності розвитку та саморозвитку.
Основні поняття: портфоліо, Е-портфоліо; види портфоліо: портфоліо досягнень, портфоліо тематичний, портфоліо комплексний, портфоліо презентаційний.
Тип уроку: комбінований.
Структура уроку
І. Організаційний момент ……………………………………………… 1 хв
ІІ. Перевірка домашнього завдання …………………………………… 10 хв
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів ………………………… 5 хв
ІV. Вивчення нового матеріалу………………………………………… 20 хв
1. Історія портфоліо.
2. Основні функції і види портфоліо.
3. Технологія створення портфоліо.
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів ……………………………. 1 хв
VІ. Підсумки уроку …………………………………………….............. 3 хв
VІІ. Домашнє завдання ………………………………………………… 1 хв
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Заслуховуються і коментуються повідомлення учнів:
• Професії що зникають
• Професії майбутнього
• Професії, спеціалістів яких не вистачає на ринку праці і є з надлишком
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
До 2030 року:
з’явиться 186 нових професій
57 зникнуть взагалі
63% теперішніх учнів будуть працювати в професіях, яких ще до сих пір не існує!
(Університет сингулярності)
Знання – важливо, але значно важливіше мати навички здобувати їх та вчитися постійно.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Історія портфоліо.
Розповідь учителя
Портфоліо (від фр. Porter – викладати, формувати, нести й folio – аркуш, сторінка) – досьє, збірка досягнень, фіксація успіхів. Поняття «портфоліо» прийшло із Західної Європи ХV – ХVI ст. В епоху Відродження архітектори надавали замовникам ескізи своїх будівельних проєктів в особливій папці, яку і називали «портфоліо». У наш час у сфері бізнесу портфоліо застосовується для показу досягнень фірми, у середовищі фотографій, фотомоделей, дизайнерів – як альбом з фотографіями; для представників інших професій – це папка особистих досягнень за професією і не тільки. Ідея використання портфоліо у сфері освіти виникла в США в середині 80 – х років ХХ ст. До початку ХХІ ст. ідея стала популярною в усьому світі. 20 років тому портфоліо існувало лише в паперовому варіанті. Сьогодні до нього додались сучасні варіанти: електронне портфоліо (Е портфоліо) найпоширеніший і слід зауважити найзручніший вид портфоліо.
Важливе значення має прийняття країнами – членами ЄС «Європейського мовного портфоліо» у рамках Європейського року мов (2001). Портфоліо виступає як інструмент мотивації молодих людей до вивчення іноземних мов. Крім цього, розроблені уніфіковані рекомендації з розробки і впровадження електронного портфоліо - «Європейського портфоліо - резюме», визнаного на всій території ЄС.
2. Основні функції і види портфоліо. Технологія створення портфоліо
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
3. Портфоліо учня.
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
4. Портфоліо студента.
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
V. Закріплення нових знань і вмінь учнів
Робота з картками (робота в малих групах)
Завдання: визначте структуру портфоліо фахівців даних професій.
Учні працюють з картками на яких зображення людей певних професій за структурою :
• Творча візитівка
• Професійне кредо
• Показники професійного рівня і творчого зростання
• Цілі, завдання індивідуальної професійної діяльності
• Матеріали з досвіду роботи
• Планові перспективи кар’єрного зростання
VІ. Підсумки уроку
Рефлексія
Метод незакінчених речень
Функції й цілі портфоліо
Орієнтовні відповіді учнів:
• Портфоліо дозволяє простежити….( всі етапи розвитку професійної діяльності конкретної людини);
• Портфоліо дозволяє виробити….. (певну систему, що найбільш повно характеризує людину, дозволяючи тим самим дати не тільки характеристику досягнутому, але й побачити перспективи розвитку);
• Портфоліо демонструє власні …. (досягнення й зусилля в професійній діяльності);
• Портфоліо дозволяє іншим ….(коротко вивчити шляхи досягнення подібних результатів);
• Портфоліо є формою цілеспрямованої …..(систематичної і безперервної самооцінки й корекції результатів і досягнень);
• Портфоліо є засобом…..( мотивації й стимулювання творчої активності, засобів саморозвитку й самовдосконалення)
Рефлексія
Метод «Прес»:
«Я вважаю, що …»,
«Тому, що ….»,
«Наприклад …»,
«Отже…»(«Таким чином …»).
Мотиваційна пам’ятка випускника
(додається)
VІІ. Домашнє завдання
В зошитах написати власне портфоліо: учня, студента, професійне, на власний вибір.
Ви нe мoжeтe нaпpaвити вітep, aлe мoжeтe нaлaштyвaти вітpилa.
Мотиваційна
пам’ятка випускника
Кен Робінсон
видатний освітній реформатор
10 цитат - порад
1. Люди, яким подобається те, чим вони займаються, часто називають себе везучими. Люди, які досягли серйозних висот, ніколи не покладалися на сліпий випадок; їх завжди відрізняли завзятість, віра в себе, оптимізм, амбіційність і прагнення отримувати задоволення від життя.
2. Більшість людей не уявляють собі, на що вони здатні, не знають, у чому насправді полягають їхні таланти, які їхні можливості. І тому багато хто з них робить висновок, що у них взагалі немає ніяких талантів.
3. Покликання – це зустріч здібностей і пристрасті. Простіше кажучи, коли «справа, яка дуже подобається» і «справа, яка чудово виходить» збігаються.
4. Ми не знаємо, ким можемо стати, до тих пір, поки не зрозуміємо, що вміємо робити
5. Людські ресурси схожі на природні; часто вони глибоко заховані. Їх потрібно шукати, вони не валяються просто на поверхні. Ви повинні створити обставини, в яких вони себе проявлять.
6. Якщо ви не готові помилятися, ви ніколи не придумаєте нічого оригінального.
7. Допитливість – це рушійна сила досягнення.
8. Те, що ти робиш для себе, вмирає з тобою, коли залишаєш цей світ, а те, що для інших, – живе вічно.
9. Ніколи не недооцінюйте життєво важливого значення того, щоб на початку життя знайти роботу, яка для вас є грою. Це перетворює потенційних невдах у щасливих воїнів.
10. Якщо ви робите те, що вам подобається, година проходить як 5 хвилин. Якщо ви робите те, що не відповідає вашому натхненню, то 5 хвилин може здатися годиною. І причина, через яку так багато людей відмовляється від освіти, полягає в тому, що це не підносить їхнього духу, не живить їх енергію чи їхню пристрасть.
|