Головна
Реєстрація
Вхід
Понеділок
29.04.2024
01:50
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Урок технологій "Портфоліо в професійній діяльності"
13.12.2021, 15:04

Урок                                                      11 клас                                                          
Тема. Портфоліо в професійній діяльності людини.
Мета: ознайомити учнів з історією портфоліо, його основними функціями й завданнями; дати уявлення про види портфоліо, його структуру; навчити визначати складові частини особистого портфоліо; розширювати уявлення про обрану професію; формувати навички складання особистого портфоліо, сприяти розвитку життєвих компетентностей, мотивувати учнів до свідомого вибору професії.
Очікувані результати: учні пояснюють призначення й завдання портфоліо в професійному розвитку, характеризують види портфоліо, його структуру, визначають основні складові частини особистого портфоліо з урахуванням особистих досягнень і життєвих планів на майбутнє; формуються життєві компетентності, компетентності розвитку та саморозвитку.
Основні поняття: портфоліо, Е-портфоліо; види портфоліо: портфоліо досягнень, портфоліо тематичний, портфоліо комплексний, портфоліо презентаційний.
Тип уроку: комбінований. 
Структура уроку
І. Організаційний момент ………………………………………………   1 хв
ІІ. Перевірка домашнього завдання ……………………………………   10 хв
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів …………………………  5 хв 
ІV. Вивчення нового матеріалу…………………………………………  20 хв
    1. Історія портфоліо.
2. Основні функції і види портфоліо.
3. Технологія створення портфоліо.
V.  Закріплення нових знань і вмінь учнів ……………………………. 1 хв
VІ. Підсумки уроку ……………………………………………..............  3 хв
VІІ. Домашнє завдання ………………………………………………… 1 хв

Хід уроку
І. Організаційний момент 
ІІ. Перевірка домашнього завдання 
Заслуховуються і коментуються повідомлення учнів:
•    Професії що зникають
•    Професії майбутнього
•    Професії,  спеціалістів яких не вистачає на ринку праці і є з надлишком
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів 
До 2030 року:
 з’явиться 186 нових професій
57 зникнуть взагалі
63% теперішніх учнів будуть працювати в професіях, яких ще до сих пір не існує!
(Університет сингулярності)
Знання – важливо, але значно важливіше мати  навички здобувати їх та вчитися постійно.
ІV. Вивчення нового матеріалу
    1. Історія портфоліо.
Розповідь учителя
Портфоліо (від фр. Porter – викладати, формувати, нести й folio – аркуш, сторінка) – досьє, збірка досягнень, фіксація успіхів. Поняття «портфоліо» прийшло із Західної Європи ХV – ХVI ст. В епоху Відродження архітектори надавали замовникам ескізи своїх будівельних проєктів в особливій папці, яку і називали  «портфоліо». У наш час у сфері бізнесу портфоліо застосовується для показу досягнень фірми, у середовищі фотографій, фотомоделей, дизайнерів – як  альбом з фотографіями; для представників інших професій – це папка особистих досягнень за професією і не тільки. Ідея використання  портфоліо у сфері освіти виникла в США в середині 80 – х років ХХ ст. До початку ХХІ ст. ідея стала популярною в усьому світі. 20 років тому портфоліо існувало лише в паперовому варіанті. Сьогодні до нього додались сучасні варіанти: електронне портфоліо (Е портфоліо) найпоширеніший і слід зауважити найзручніший вид портфоліо.
    Важливе значення має прийняття країнами – членами ЄС  «Європейського мовного портфоліо» у рамках Європейського року мов (2001). Портфоліо виступає як інструмент мотивації молодих людей до вивчення іноземних мов. Крім цього, розроблені уніфіковані рекомендації з розробки і впровадження електронного портфоліо -  «Європейського портфоліо - резюме», визнаного на всій території ЄС.
2. Основні функції і види портфоліо. Технологія створення портфоліо
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
3. Портфоліо учня.
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
4. Портфоліо студента. 
Елементи перевернутого навчання
Учнівська презентація
V.  Закріплення нових знань і вмінь учнів 
Робота з картками (робота в малих групах)
Завдання: визначте структуру портфоліо фахівців даних професій.
Учні працюють з картками на яких зображення людей певних професій за структурою :
•    Творча візитівка
•    Професійне кредо
•    Показники професійного рівня і  творчого зростання
•    Цілі, завдання індивідуальної професійної діяльності
•    Матеріали з досвіду роботи
•    Планові перспективи кар’єрного зростання 

VІ. Підсумки уроку
Рефлексія 
Метод незакінчених речень
Функції й цілі портфоліо
Орієнтовні відповіді учнів: 
•    Портфоліо дозволяє простежити….( всі етапи розвитку професійної діяльності конкретної людини);
•    Портфоліо дозволяє виробити….. (певну систему, що найбільш повно характеризує людину, дозволяючи тим самим   дати не тільки характеристику досягнутому, але й побачити перспективи розвитку);
•    Портфоліо демонструє власні …. (досягнення й зусилля в професійній діяльності);
•    Портфоліо дозволяє іншим ….(коротко вивчити шляхи досягнення подібних результатів);
•    Портфоліо є формою цілеспрямованої …..(систематичної і безперервної самооцінки й корекції результатів і досягнень);
•    Портфоліо є засобом…..( мотивації й стимулювання творчої активності, засобів саморозвитку й самовдосконалення) 
Рефлексія
Метод «Прес»:
«Я вважаю, що …», 
«Тому, що ….»,
 «Наприклад …», 
«Отже…»(«Таким чином …»).
Мотиваційна пам’ятка випускника
(додається)
VІІ. Домашнє завдання
    В зошитах написати власне портфоліо: учня, студента, професійне, на власний вибір.


Ви нe мoжeтe   нaпpaвити вітep,    aлe мoжeтe нaлaштyвaти вітpилa.

    
Мотиваційна 
пам’ятка випускника    
                                              
Кен Робінсон 
видатний освітній реформатор
10 цитат - порад
1.    Люди, яким подобається те, чим вони займаються, часто називають себе везучими. Люди, які досягли серйозних висот, ніколи не покладалися на сліпий випадок; їх завжди відрізняли завзятість, віра в себе, оптимізм, амбіційність і прагнення отримувати задоволення від життя.

2.    Більшість людей не уявляють собі, на що вони здатні, не знають, у чому насправді полягають їхні таланти, які їхні можливості. І тому багато хто з них робить висновок, що у них взагалі немає ніяких талантів.

3.    Покликання – це зустріч здібностей і пристрасті. Простіше кажучи, коли «справа, яка дуже подобається» і «справа, яка чудово виходить» збігаються.

4.    Ми не знаємо, ким можемо стати, до тих пір, поки не зрозуміємо, що вміємо робити

5.    Людські ресурси схожі на природні; часто вони глибоко заховані. Їх потрібно шукати, вони не валяються просто на поверхні. Ви повинні створити обставини, в яких вони себе проявлять.

6.    Якщо ви не готові помилятися, ви ніколи не придумаєте нічого оригінального.

7.    Допитливість – це рушійна сила досягнення.

8.    Те, що ти робиш для себе, вмирає з тобою, коли залишаєш цей світ, а те, що для інших, – живе вічно.

9.    Ніколи не недооцінюйте життєво важливого значення того, щоб на початку життя знайти роботу, яка для вас є грою. Це перетворює потенційних невдах у щасливих воїнів.

10.    Якщо ви робите те, що вам подобається, година проходить як 5 хвилин. Якщо ви робите те, що не відповідає вашому натхненню, то 5 хвилин може здатися годиною. І причина, через яку так багато людей відмовляється від освіти, полягає в тому, що це не підносить їхнього духу, не живить їх енергію чи їхню пристрасть.
 
 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: luda_melnichuk
Переглядів: 245 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz