Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
15.05.2024
19:47
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Урок курсу "Технології" в 11-у класі: "Глобальні проблеми людства"
[ Викачати з сервера (61.5 Kb) ] 24.12.2016, 19:55

Тип уроку: урок вивчення та засвоєння знань.
Обладнання: епіграф (додаток 1); вислови великих по темі уроку; словник уроку; учнівські презентації проектів.
Структура уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
ІІІ. Етап засвоєння нових знань.(Робота за технологічною карткою уроку).
ІV. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
ІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.
                    «Чого хвилюються народи , навіщо люди замишляють зло. Хто їм сказав «вінець природи» хіба для них її чоло»
                                            Л.Костенко.

 (Асоціативний кущ, додаток 2.).
     Разом з прогресивними технологіями поріг ХХІ століття людство переступило з багато чисельними глобальними проблемами. Чи не щодня засоби масової інформації доносять до нас жахливі новини про техногенні катастрофи, природні катаклізми… і цей перелік можна продовжити. На даний час вчені виділяють 10-ть основних глобальних проблем (демографічна, проблема голоду, продовольча, війни і миру, екологічна, енергетична, техногенна, вичерпання світового океану, сировинна, забруднення космосу…)
     І коли розглядати їх всіх разом чи окрему кожну причиною є ніщо інше, як на превеликий жаль− діяльність людини.
     Сьогодні на уроці ми зупинимось на декількох глобальних проблемах, які безпосередньо пов’язані з технологіями.
     Ви мали випереджуючі завдання і  вивчали конкретні проблеми. Я переконана, що ви почерпнули досить багато цікавої інформації і зможете нею поділитись.
ІІI. Етап засвоєння нових знань. Робота за технологічною карткою уроку(учні конспектують отриману інформацію за даною схемою:
Назва проблеми    Суть проблеми    Шляхи подолання
        
 По закінченні уроку зошити будуть зібрані і робота буде оцінена (додаток 4).

1.Презентація учнівських проектів:
а) демографічні проблеми;
б) техногенні проблеми в суспільстві;
в) екологічні проблеми;
г) енергетичні проблеми суспільства;
д) оновлювальні енергоносії;
2. Участь в обговоренні.
 Основні чинники, що призвели до глобальних проблем:
•    по-перше, це природа технологічного процесу;
•    по-друге, це споруди, конструкції, устаткування, технічні пристрої та інженерні мережі, за допомогою яких реалізують технологічний процес;
•    по-третє, це помилкові дії персоналу, який обслуговую технологічний процес, або так званий людський чинник.
Що необхідно для оцінки впливу виробництва на навколишнє середовище:
•    провести аналіз технологічно процесу виробництва з метою виявлення джерел впливу, виділення та викидів шкідливих речовин;
•    визначити показники інтенсивності, ступеня і небезпеки впливу, що залежать від кількості викидів шкідливих речовин та їх властивостей;
•    виявити форми порушення і забруднення природного середовища і визначити їх параметри;
•    оцінити наслідки змін довкілля у компонентах природно-виробничої системи з використанням інтегральних показників.
З. Вибір шляхів подолання проблем:
•    перехід до матеріально- і енерго- зберігаючих технологій, а в перспективі− до замкнутих циклів використання ресурсів, що дасть змогу перейти до маловідходного виробництва;
•    використання нагромадженого за тисячоліття людської діяльності досвіду  раціонального природокористування. Розробка регіональних схем використання ресурсів у залежності від природних, економічних  та соціальних особливостей території;
•    розосередження екологічно шкідливих виробництв, які на сьогодні ще не можна закрити;
•    розширення природно-заповідних територій, особливо в регіонах з нестабільними екологічними системами (тундра, пустеля, вологі екваторіальні ліси);
•    екологічна освіта і виховання населення.
4.    Робота над проблемним питанням «Наш край в контексті глобального світу»
ІV.  Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання:
1.    Зібрати інформаційні дані з теми «Наш край в контексті глобального світу». «Наш край в контексті глобального світу»

 

 

СЛОВНИК УРОКУ
(ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА)
ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЛЮДСТВА - КОМПЛЕКС ПРОБЛЕМ І СИТУАЦІЙ, ЩО ЗАЧІПАЮТЬ ЖИТТЄВІ ІНТЕРЕСИ ВСІХ НАРОДІВ СВІТУ І ВИМАГАЮТЬ ДЛЯ СВОГО РОЗВ’ЯЗАННЯ КОЛЕКТИВНИХ ЗУСИЛЬ СВІТОВОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ.
ДЕМОГРАФІЧНА ПРОБЛЕМА — СУКУПНІСТЬ СОЦІАЛЬНО-ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРОБЛЕМ СУЧАСНОСТІ, ЩО ЗАЧІПАЮТЬ ІНТЕРЕСИ ВСЬОГО ЛЮДСТВА.
ДЕПОПУЛЯ́ЦІЯ — СИСТЕМАТИЧНЕ ЗМЕНШЕННЯ АБСОЛЮТНОЇ ЧИСЕЛЬНОСТІ НАСЕЛЕННЯ БУДЬ-ЯКОЇ КРАЇНИ АБОТЕРИТОРІЇ ЯК НАСЛІДОК ЗВУЖЕНОГО ВІДТВОРЕННЯ НАСЕЛЕННЯ, КОЛИ НАСТУПНІ ПОКОЛІННЯ ЧИСЕЛЬНО МЕНШЕ ЗА ПОПЕРЕДНІХ ТОБТО ПІД ЧАС ДЕПОПУЛЯЦІЇ СПОСТЕРІГАЄТЬСЯ СПАД НАСЕЛЕННЯ.
УРБАНІЗА́ЦІЯ — ПРОЦЕС ЗРОСТАННЯ РОЛІ МІСТ В РОЗВИТКУ СУСПІЛЬСТВА, ЯКИЙ СУПРОВОДЖУЄТЬСЯ РОСТОМ І РОЗВИТКОМ МІСЬКИХ ПОСЕЛЕНЬ, ЗРОСТАННЯМ ПИТОМОЇ ВАГИ МІСЬКОГО НАСЕЛЕННЯ.
ГЛОБАЛІЗА́ЦІЯ (АНГЛ. GLOBALIZATION) — ПЕРЕТВОРЕННЯ ПЕВНОГО ЯВИЩА НА СВІТОВЕ, ПЛАНЕТАРНЕ, ТЕ, ЯКЕ СТОСУЄТЬСЯ УСІЄЇ ЗЕМЛІ, ЗЕМНОЇ КУЛІ. ОСНОВНИМИ НАСЛІДКАМИ ЦЬОГО ПРОЦЕСУ Є МІЖНАРОДНИЙ ПОДІЛ ПРАЦІ, МІГРАЦІЯ В МАСШТАБАХ УСІЄЇ ПЛАНЕТИКАПІТАЛУ, ЛЮДСЬКИХ ТА ВИРОБНИЧИХ РЕСУРСІВ, СТАНДАРТИЗАЦІЯ ЗАКОНОДАВСТВА, ЕКОНОМІЧНИХ ТА ТЕХНІЧНИХ ПРОЦЕСІВ, А ТАКОЖ ЗБЛИЖЕННЯ КУЛЬТУР РІЗНИХ КРАЇН.
ЕКОЛОГІЧНА ПРОБЛЕМА — ЦЕ ЗМІНА ПРИРОДНОГО СЕРЕДОВИЩА В РЕЗУЛЬТАТІ АНТРОПОГЕННИХ ДІЙ, ЩО ВЕДЕ ДО ПОРУШЕННЯ СТРУКТУРИ І ФУНКЦІОНУВАННЯ ПРИРОДНИХ СИСТЕМ (ЛАНДШАФТІВ) І ПРИЗВОДИТЬ ДО НЕГАТИВНИХ СОЦІАЛЬНИХ, ЕКОНОМІЧНИХ ТА ІНШИХ НАСЛІДКІВ.
АНТРОПОГЕННІ ФАКТОРИ – ЦЕ ВПЛИВИ ЛЮДИНИ НА ЕКОСИСТЕМУ, ЩО ЗУМОВЛЮЮТЬ У ЇЇ КОМПОНЕНТІВ (АБІОТИЧНИХ І БІОТИЧНИХ) СУТТЄВІ ВІДГУКИ. ВОНИ МОЖУТЬ БУТИ ФІЗИЧНИМИ, ХІМІЧНИМИ, КЛІМАТИЧНИМИ, БІОТИЧНИМИ, А ЗА ХАРАКТЕРОМ ЗВ’ЯЗКІВ – ВІТАЛЬНИМИ І СИГНАЛЬНИМИ, ЗА ЧАСОМ ДІЇ – ПОСТІЙНИМИ І ПЕРІОДИЧНИМИ, ЛЕДВЕ ПОМІТНИМИ І КАТАСТРОФІЧНИМИ.

 

 

 

 Додаток 3
Технологічна картка уроку:
2.    Презентація учнівських проектів.
3.    Обговорення проблем.
4.    Намічення шляхів розв’язання глобальних проблем.
5.    Робота над проблемним питанням «Наш край у контексті глобального світу».

 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 292 | Завантажень: 17 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz