Тип уроку: комбінований.
Обладнання та засоби навчання: підручники.
ХІД УРОКУ
1. Організаційна частина. (5.. хв)
1.1 Перевірка наявності учнів.
1.2 Перевірка готовності учнів до занять.
2. Формування нових знань. (15..хв; фр.)
2.1 Актуалізація опорних знань учнів.
2.2 Повідомлення теми та освітньої мети.
2.3 Перелік питань до розгляду.
Окремі елементи будівель і споруд (віконні і дверні прорізи, сходові клітки тощо) на будівельних кресленнях мають спрощені умовні зображення. Санітарно-технічні та опалювальні пристрої показують умовними графічними позначеннями.
1 Умовні зображення елементів будівель.
Віконні прорізи на планах і розрізах показують суцільними тонкими лініями (рис. а). На місці дверних прорізів у плані ліній не проводять, але умовно показують полотно дверей і напрям, куди двері відчиняються (рис. б). З рисунка б видно, у чому полягає різниця в зображені одно- і двостулкових дверей. На вертикальних розрізах у місцях дверних прорізів наносять тонкі лінії.
2 Умовні позначення на будівельних кресленнях.
Позначення санітарно-технічних та опалювальних пристроїв на кресленнях житлових і громадських будівель виконують у вигляді простих геометричних фігур (табл. додаток). Всі умовні позначення обводять суцільною тонкою лінією. Виконують їх у встановленому для даного креслення масштабі.
3 Позначення будівельних матеріалів на перерізах.
Графічні позначення матеріалів на перерізах стандартизовано. Основні з них наведено у таблиці 10.
Коли фігура перерізу на будівельному кресленні має невеликі розміри, то дозволяється не застосовувати графічного позначення матеріалу, а дати пояснювальний напис на полі креслення.
3. Практична робота. (15.хв;……..….)
ЗАВДАННЯ
Прочитайте наведене на рисунку 248 будівельне креслення.
Дотримуйтесь такої послідовності читання:
1) визначте назву будівлі, наведеної на кресленні;
2) встановіть, які наведено зображення (фасади, плани, розрізи);
3) розгляньте одночасно написи і зображення на кресленні;
4) вивчіть взаємне розташування і конструкцію всіх частин будинку;
5) визначте площу і висоту приміщень, а також загальні розміри будівлі;
6) з'ясуйте розміщення дверей, вікон, санітарно-технічного та іншого обладнання в приміщеннях.
Орієнтиром для читання креслення за наведеною послідовністю можуть бути запитання до нього:
1. Яку будівлю зображено на рисунку?
2. Які зображення містить креслення?
3. Де проходять січні площини для плану і розрізу?
4. Скільки кімнат у будинку? Яка їх площа?
5. Яку висоту мають кімнати у будинку?
6. Яка загальна висота будинку? Чому дорівнює глибина підвалу під будинком?
7. Які загальні розміри і площа будинку дверей у будинку?
8. Скільки одностулкових і скільки двостулкових дверей у будинку?
9. Яке опалення у будинку?
4. Підведення підсумку заняття. (10.. хв)
4.1 Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.
4.2 Домашнє завдання: § 16,2
|