Головна
Реєстрація
Вхід
Понеділок
29.04.2024
06:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Система уроків у 5 класі з теми "Вишита серветка"
30.03.2022, 11:24

УРОК № 23-24        5 клас                      
ТЕМА. Обробка країв вишитого виробу петельним швом. Остаточна обробка виробу. Догляд за вишитими виробами. Захист прєкту.
Мета: продовжити ознайомлення з різновидами оброблення країв вишитих виробів; удосконалювати вміння та навички прошивати узори вивченими швами; стимулювати розвиток самоосвіти та продуктивної творчої праці; виховувати бережливе ставлення до вишитих виробів; сприяти  засвоєнню знань про доцільність оздоблення виробу додатковими елементами, сутність та етапи аналізу проєкту; розвивати критичне мислення, уяву, творчі здібності; виховувати почуття прекрасного, відповідальність, акуратність; формувати навички спілкування в групі, прийняття спільного рішення; виховувати почуття доброзичливості та взаємоповаги, культуру праці;
Інструменти, матеріали, наочність: швацьке приладдя, зразки обробляння країв вишитих виробів, інструкційні картки.

Девіз уроку
Умілому будь-яка робота легка. 
План проведення уроку
I. Організаційна частина — 1 хв.
II. Повторення і закріплення матеріалу — 2 хв.
ІІІ. Актуалізація знань — 2 хв.
IV. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів — 2 хв.
V. Повідомлення теми, мети, завдань уроку — 3 хв.
VI. Вивчення нового матеріалу — 15 хв.
VII. Практична робота — 40 хв.
VIII. Підсумки уроку — 24 хв.
ІХ. Домашнє завдання — 1 хв.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
• Перевірка присутніх на уроці.
• Перевірка наявності необхідних матеріалів та інструментів для уроку.
ІІ. Повторення і закріплення матеріалу.
На попередньому уроці ми говорили про обробку  країв вишитих виробів. Деякі з вас обрали для цього петельний шов.
• Чому саме його ви обрали? Які вимоги до виконання «петельного» шва?
• Чи може петельний шов бути використаний у шитті? Наведіть приклади.
• Звідки шов отримав таку назву?
ІІІ. Актуалізація знань.
Бесіда
1. Які показники якості виробу ви знаєте?
2. Як ви розумієте поняття «функціональні показники виробу»:
• технологічні;
• естетичні;
• економічні.
«Мікрофон» (інтерактивна частина заняття)
Чи користуєтесь ви речами (удома, у школі), які відповідають формулі:
КОРИСТЬ + ЗРУЧНІСТЬ + КРАСА?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
“ Я зірвав квітку - і вона зів’яла.
Я спіймав метелика – і він загинув у мене на долоні.
І тоді я зрозумів: торкнутися до краси можна лише серцем.»
Павол Гвездослав, словацький поет.
«Коло ідей»
1. Що називають радістю праці?
2. Чи кожна людина може проявити свою творчість у праці?
V. Повідомлення теми уроку. Постановка завдання перед учнями.
Знати: способи обробки країв вишитого виробу, технологію виконання вивчених швів, способи та доцільність оздоблення виробу, правила догляду за вишитими виробами, критерії оцінювання якості готового виробу, правила безпечної праці під час роботи. 
Уміти: виконати обраний спосіб обробки та оздоблення виробу з дотриманням правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог, проводити оцінку якості готового виробу.
VI. Вивчення нового матеріалу
1. Обробляння країв вишитого виробу 
2. Прання та прасування вишитих виробів
У процесі вишивання робота брудниться і виглядає непривабливо. Прати вишиті вироби потрібно дуже обережно, щоб фарба на кольорових виробах не злиняла, і так, щоб не пошкодити ажурні узори. Виварювати можна лише ті речі, які вишиті білими нитками по білим бавовняним та лляним тканинам. Решту виробів краще прати в теплій воді та брати пральні засоби для різнокольорових тканин. Прати треба обережно, терти й намилювати можна лише ті місця, де немає вишивки. Після прання вироби 2–3 рази полощуть у теплій воді, у яку можна додати 1–2 чайні ложки оцту, щоб надати ниткам блиску. Якщо дозволяє тканина, вишивки після полоскання підкрохмалюють. Якщо до крохмалю додати трохи молока, то після прасування виробу тканина блищатиме. Віджатий виріб треба туго загорнути у волохатий рушник або простирадло й потримати так кілька хвилин. Після чого вишиванку можна прасувати. Прасують такі речі з вивороту не дуже гарячою праскою на чистій м’якій тканині. Чим опукліша вишивка, тим м’якшою має бути підстилка. Щоб не було зморшок, великі вироби прасують від середини до країв і залишають розгорнутими доти, доки не прохолонуть і повністю не висохнуть.
3. Волого-теплова обробка
Прасування потрібне для того, щоб краще зберігалася форма виробу, для розпрасування швів деталей, запресовування їх країв, розрівнювання зім’ятості матеріалу. Основне обладнання для волого-теплової обробки — праски, прасувальні дошки, преси. Температуру нагрівання праски вибирають залежно від походження волокон, із яких виготовлена тканина. Стійкими до високих температур є тканини з рослинних волокон (льон, бавовна). Під час волого-теплової обробки необхідно дотримуватися правил безпечної праці. 
4. Правила безпечної праці під час виконання волого-теплової обробки
• Перед початком роботи підготувати робоче місце.
• Праска повинна знаходитися справа на спеціальній підставці.
• Електричний шнур не повинен торкатися праски.
• Вилку електрошнура включати і вимикати лише сухими руками.
• Прасувати обережно, щоб не торкатися пальцями рук до праски.
• Перевірити температуру нагрівання праски, попрасувавши клаптик тканини. Не плювати на підошву праски і не торкатися її вологим пальцем.
• Під час роботи з праскою стояти на гумовому килимку.
• Не залишати без нагляду включену праску.
• Якщо під час роботи виникли будь-які неполадки, потрібно зразу повідомити вчителя. Не можна працювати несправною праскою. 
5. Повторення правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог при вишиванні.
VІІ. Практична робота
 Основна робота над проєктом. Консультації вчителя.
Під час виконання творчих проєктів у школярів виникають свої специфічні труднощі, які носять об’єктивний характер. З метою поліпшення процесу проєктування використовую роль незалежного консультанта. Утримуюся від підказок, особливо, якщо учні йдуть не тим шляхом. Для розв’язання проблем, які виникають у школярів, проводжу семінар-консультацію із колективним обговоренням.
VІІІ. Підведення підсумків уроку
1. Який вид обробки краю вишитого виробу ви обрали?
2. Які труднощі виникли під час роботи над виробом?
3. Як ви їх подолали?
4. Пропоную учням оцінити свої роботи. 
Готуючись до захисту проєкту, ви виконували свої вироби, використовуючи знання та вміння, набуті на уроках праці. Кожен виріб ми оцінимо разом, але існують методи контролю, на які слід звернути увагу.
Візуальний:
• виріб відповідає функціональним характеристикам;
• виріб має бути чистим, охайним;
• шви, контури повинні бути якісними й чіткими.
На промислових і приватних підприємствах цю роботу виконують контролери якості, у побутових умовах — безпосередньо виробник. Від якості виробу залежить здоров’я, настрій того, хто придбав цей виріб, — споживача.
Прийом «Незакінчене речення»
Учитель: Під час виготовлення виробів кожен із вас працював, і ця праця викликала певні емоції. На дошці ви бачите незакінчені речення. Я пропоную вам вибрати речення до вподоби і закінчити його.
• Джерелом натхнення в праці для мене є…
• Велике задоволення маю від праці бо…
• Творча праця — це…
• Моя праця мені приносить…
• Краса праці складається з…
ІХ. Домашнє завдання
Знати критерії оцінювання якості готового виробу, вимоги до якості вишитого виробу.

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: luda_melnichuk
Переглядів: 182 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz