Головна
Реєстрація
Вхід
Понеділок
29.04.2024
07:25
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Система уроків у 5 класі з теми "Вишита серветка"
30.03.2022, 11:10

 5  клас                           
УРОК № 17-18                        
ТЕМА. Об’єкт проєктної діяльності №3: серветка. Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. Проєктування методом фантазування. Створення візерунка для вишивання серветки.
Мета: засвоєння знань про технологічну послідовність виготовлення виробу; розвиток просторової уяви, художнього мислення, окоміру; виховання акуратності, основ культури праці, поваги до людей творчих професій; засвоєння знань про об’єкти технологічної діяльності, метод фантазування, міні маркетингові дослідження, ескізні рисунки як складову процесу конструювання; формування вміння створювати ескіз задуманого об’єкта, використовуючи природні форми (біоформи); розвиток фантазії, уваги, пам’яті, спостережливості; виховання основ культури праці, потреби у творчості, поваги до людей творчих професій.
Обладнання: виставка серветок, копіювальний папір, картон, олівці, пристрій для музичного супроводу уроку, засоби для проведення аромотерапії.
Тип уроку: комбінований.
План проведення уроку
I. Організаційна частина — 1 хв.
II. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів — 4 хв.
III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів — 2 хв.
IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку — 3 хв.
V. Вивчення нового матеріалу — 15 хв.
VI. Практична робота — 60 хв.
VII. Підсумки уроку — 5 хв.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
• Перевірка присутніх учнів на уроці.
• Перевірка наявності спецодягу.
• Призначення чергових.
II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Бесіда
• Як ми розуміємо поняття «об’єкт технологічної діяльності»? 
• Які об’єкти технологічної діяльності ви виготовили на попередніх уроках?

Інтерактивний метод «Незакінчене речення»
1. Основними етапами створення виробу є...
2. В етап проєктування входять...
3. Ескіз — це... 
4. Виготовлення виробу включає такі процеси...
ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів
Для того щоб оточувати себе новими, цікавими, корисними та красивими речами, слід учитися спостерігати, запам’ятовувати, аналізувати й за допомогою методу фантазування створювати авторські роботи.
Створення будь-якого нового об’єкта (виробу) розпочинається із творчого задуму. Суть методу полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка. Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проєктування (ескізне проєктування) застосовує свою творчу уяву аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму майбутнього літака, автомобіля, меблів, сукні, блузи, брюк (в’язаних, вишитих виробів) тощо. Тобто, метод фантазування передбачає перенесення об’єкта проєктування у фантастичні умови, уявлення фантастичного образу й відтворення його.
- Людина якої професії створює нову форму об’єкта, фантазуючи? (Дизайнер)
Знання та вміння, набуті в ході виконання подібних завдань, стануть у пригоді у вашому житті.
У святкові дні, на день народження, в інших урочистих випадках приємно одержати оригінальний подарунок, який можна створити своїми руками. Щоб зробити виріб якісно, треба знати послідовність технологічних операцій виконання.
IV. Повідомлення теми, мети й завдань уроку
 Учитель зачитує тему, мету й завдання уроку:
• уміти самостійно визначати технологічну послідовність виготовлення конкретно заданої роботи;
• використовувати метод фантазування при проєктуванні виробів ;
• засвоїти знання про об’єкти технологічної діяльності, використовуючи метод фантазування;
 • навчитися бачити та перетворювати природні форми в предмети, корисні для людини;
• виконати заплановану практичну роботу, розробити ескіз серветки.
V. Вивчення нового матеріалу
1.  Призначення об’єктів технологічної діяльності.
Визначення потреби у виробі
• Для чого призначена серветка?
Розповідь учителя
Серветка — це сувенір довільної форми, який виконує різноманітну функцію. Малюнок оздоблення  на серветці можна створити вишивкою.
Гра «Незакінчене речення» (інтерактивна частина заняття)
• Створювати нові, цікаві речі людям допомагає... (фантазія)
• Метод фантазування потрібний людям для того, щоб... (створити нові форми на основі вже відомого, баченого)
«Мікрофон» (інтерактивна частина заняття)
Чи користуєтеся ви речами (удома, у школі), які б відповідали формулі: 
КОРИСТЬ + ЗРУЧНІСТЬ + КРАСА? 
Робота в парах (інтерактивна частина заняття)
Учні отримують зразки серветок з різними видами оздоблення й у різних техніках виконання.
Алгоритм роботи вчителя
1. Об’єднати дітей в пари.
2. Кожній парі роздати серветки з різними видами оздоблення.
3. Запропонувати учням поміркувати й відповісти на запитання:
• Який матеріал застосовувався для виготовлення серветки?
• Люди яких професій брали участь у створенні серветок?
• Яким подіям, святам відповідають серветки?
Гра «Вибери потрібне»
На дошці записані слова: монтажник, хлібороб, флорист, продавець, художник, вишивальниця, лікар, дизайнер.
Словничок
• Дизайнер — людина цієї професії створює нові, красиві, зручні речі.
• Флорист — художник, який створює вироби за допомогою рослинного матеріалу.
• Вишивальниця — людина, яка оздоблює вироби за допомогою вишивки.
2.  Поняття про показники якості виробу
Вибираючи готовий виріб, ми враховуємо його якість. Виконані нами вироби теж повинні відповідати певним вимогам.
• Який, на вашу думку, основний показник якості даних виробів? (Вони повинні бути красивими, естетично оформленими тощо)
 
3.  Проєктування виробу
Серветка має невеликі розміри й площу зображення, тому ескіз не повинен бути складним.
Для тла візьмемо фетр. Він може бути білим чи кольоровим. Деталі кріпитимуться до основи методом пришивання. Волокнисті матеріали для виготовлення деталей аплікації добиратимуться за бажанням відповідно до ескізу. 
VI. Практична робота
Виконання ескізу виробу.
(Кількість додаткових деталей аплікації залежить від рівня підготовленості дитини.)
Інструменти й матеріали: олівці, лінійка, циркуль.
Вступний інструктаж
Учитель нагадує учням правила безпечної праці, виробничої санітарії та особистої гігієни під час виконання роботи.
Поточний інструктаж
Учитель звертає увагу учнів на:
• дотримання пропорцій частин серветки;
• робочу позу під час виконання роботи.
Загальні правила виробничої санітарії й особистої гігієни
1. Перед виконанням робіт ознайомитися з правилами безпечної праці та особистої гігієни, додержувати їх під час виконання робіт.
2. Усі роботи виконувати в робочому одязі.
3. Робочий одяг має бути охайним.
4. Під час виконання робіт сидіти слід прямо, на всій поверхні стільця, на відстані 10–15 см від краю стола. Відстань від очей до виробу, що виготовляється, повинна бути 30–35 см (неправильна робоча поза псує поставу, спричинює швидку втомлюваність і шкодить роботі органів травлення).
5. Під час роботи світло має падати зліва або спереду.
6. Робоче місце тримати в чистоті й порядку.
VII. Підсумки уроку
Групи учнів представляють виставку виконаних робіт, учитель визначає кращі, звертає увагу на акуратність та естетичний вигляд, виставляє оцінки.
Домашнє завдання
• Підготувати інструменти та матеріали для вишивання відповідно створеним ескізам.

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: luda_melnichuk
Переглядів: 104 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz