ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ:
1. Теоретичні відомості:
Навчити обробляти виточки, складки, бічні зрізи, застібки.
2. Практична робота: Обробка спідниці після примірки.
МЕТА ЗАНЯТТЯ:
1. Навчальна:
Навчити обробляти виточки, складки, бічні зрізи,застібки.
2. Виховна:
Виховувати в учнів уважність, працелюбність, доброзичливість, взаємоповагу під час колективної роботи.
3. Розвивальна :
Сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви. Розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог.
4. Профорієнтаційна:
Продовжити знайомити учнів з професією швачки.
ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: пряма спідниця, спідниця з зустрічною складкою, спідниця в клини.
ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:
- підручник Трудове навчання 8кл І.Ю. Ходзицька. Харків, Основа 2016р.
- робочий зошит;
- ілюстрації з журналів;
- таблиця «Види дефектів при пошитті спідниці»;
- навчально-технічна документація (НТД):
- технологічні картки «Послідовність виготовлення прямої спідниці»; «Послідовність виготовлення спідниці з зустрічною складкою»; «Послідовність виготовлення спідниці в клини»;
- зразки виробів різного способу пошиття;
- матеріали для контролю знань учнів:
- різнорівневі картки-завдання.
ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ :
- інструменти: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, швейна машина.
- матеріали: нитки в тон тканини (№ 40), деталі спідниці (передня і задня половини, пояс, корсажна стрічка).
ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ:
зшивання, прасування, припрасування.
МЕТОДИ НАВЧАННЯ:
розповідь, демонстрація, робота в групах, самостійна робота, різнорівневі завдання.
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:
фронтальна.
Тип уроку: комбінований.
СТРУКТУРА УРОКУ:
I. Організаційний етап. ________________________________1 хв.
II. Етап всебічної перевірки знань. ______________________3 хв.
III. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань. ___ 1 хв.
IV. Етап засвоєння нових знань. ________________________5 хв.
V. Етап закріплення нових знань. _______________________1 хв.
VI. Практична робота.
VI.1.Вступний інструктаж. ______________________________ 1 хв.
VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя30 хв.
VI.3.Заключний інструктаж. _____________________________ 1 хв.
VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.
VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. ________________ 1 хв.
ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 1 хв.
- введення учнів в майстерню після дзвоника; привітання;
- перевірка присутності учнів за рапортом чергового; заповнення вчителем класного журналу;
- перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, спецодяг, тканина, нитки, інструменти);
- призначення чергових вчителем ;
- на столі повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки, деталі спідниці;
- ознайомлення учнів з планом заняття.
ІІ. ЕТАП ВСЕБІЧНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ: 3 хв.
Для повторення раніше вивченого матеріалу я проводжу усне фронтальне опитування:
- Назвіть можливі дефекти та способи їх усунення.
- З якої сторони проводять примірку?
ІІІ. ЕТАП ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. 1 хв.
На сьогоднішньому занятті ми з вами навчимося обробляти виточки, складки, бокові шви та застібки.
ІV. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 5 хв.
Розповідь учителя.
Виточки і складки дають змогу регулювати ступінь прилягання виробу, його форму і конструкції. Складки бувають: однобічні, зустрічні, бантові, віялові. За способом обробки поділяють на: запрасовані, гофре, засторочні, настрочні, розстрочні, м’які, однобічні.(див. таблицю 5)
Обробка застібки «тасьмою – блискавка ».(Див. інструкційна карта №11)
Для застібки в спідницях використовують гачки, ґудзики, «застібки – блискавки »; найбільш поширені «застібки – блискавки ». Їх використовують для пошиття різних видів спідниць. «Застібку – блискавку» частіше всього пришивають за допомогою спеціальної лапки; можна пришивати блискавку ручну, за попередньо прокладеною машинною строчкою.
Демонстрація.
Демонструю готові спідниці з обробленою застібкою «тасьмою – блискавка ».
V. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 1 хв.
Задаю запитання:
- Які види складок знаєте?
- Які існують способи обробки бічних зрізів ?
- Які види обробки застібки ви знаєте?
- Які види обробки застібки найпоширеніші?
VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА 30 хв.
Тема : Обробка спідниці після примірки
VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1 хв.
- Повідомляю тему практичної роботи;
Мета : навчити обробляти бічні зрізи, складки, застібки.
Завдання: обробити бічні зрізи, складки, застібки.
- На столі під час практичної роботи повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки (№ 40), деталі спідниці. Повторюю з учнями правила техніки безпеки: шпильки та голки зберігати у спеціальній коробочці, ножиці на столі класти з зімкнутими лезами, не класти на тканину. Передавати кільцями від себе. Праску тримати на спеціальній підставці, прасувати дуже обережно.
VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ: 30хв.
А. Самостійна робота учнів.
- учні об’єднуються в групи і кожна група відповідно обраному рівню виконує своє завдання, користуючись технологічними картками. (Форми організації праці учнів групова).
Б. Інструктаж вчителя:
- форма проведення фронтальна;
- зміст цільових обходів робочих місць учнів:
1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;
2-й обхід: перевірка правильності виконання, зшивання, прасування, тканини; інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;
3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;
4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;
Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;
- прийняття і попередня оцінка робіт учнів.
VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1 хв.
- підведення підсумків практичної роботи;
- відзначення учнів, які найкраще виконали завдання, аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;
- повторно пояснюю способи усунення дефектів.
VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.
VІІІ. ЕТАП ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ: 1 хв.
- повідомляю про досягнення цілей заняття;
ІХ. ЕТАП ІНФОРМАЦІЇ УЧНІВ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Повідомляю домашнє завдання : Вміти обробляти бічні зрізи, складки, застібки.
|