Головна
Реєстрація
Вхід
Четвер
16.05.2024
00:00
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Система уроків трудового навчання у 8-у класі. Урок№3: "Проведення першої примірки, виявлення дефектів. Їх усунення"
[ Викачати з сервера (22.4 Kb) ] 24.12.2016, 19:33

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна:

Навчити проводити першу примірку, виявляти дефекти та  усувати їх.

2. Виховна:

Виховувати в учнів уважність, працелюбність, доброзичливість, взаємоповагу під час колективної роботи.

3. Розвивальна :

Сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви, ключових компетентностей. Розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

4. Профорієнтаційна:

Продовжити знайомити учнів з професією швачки.

 

ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: пряма спідниця, спідниця з зустрічною складкою, спідниця на запах.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:

  • підручник Трудове навчання 8кл І.Ю. Ходзицька. Харків, Основа, 2016р..
  • робочий зошит;
  • ілюстрації з журналів;
  • таблиця «Види дефектів при пошитті спідниці»;
  • навчально-технічна документація (НТД):
  • технологічні картки «Послідовність виготовлення прямої спідниці»; «Послідовність виготовлення спідниці з зустрічною складкою»; «Послідовність виготовлення спідниці на запах»;
  • зразки виробів різного способу пошиття;
  • матеріали для контролю знань учнів;

різнорівневі картки-завдання.

ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ :

  • інструменти: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, швейна машина.
  • матеріали: нитки в тон тканини (№ 40), деталі спідниці (передня і задня половини, пояс, корсажна стрічка).

 

ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ:

зметування, заметування, зшивання, різання, приметування, копіювання ліній, прасування.

МЕТОДИ НАВЧАННЯ:

розповідь, демонстрація, робота в групах, самостійна робота, різнорівневі завдання.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:

фронтальна.

Тип уроку: комбінований.

СТРУКТУРА УРОКУ:

I. Організаційний етап. ________________________________1 хв.

II. Етап всебічної перевірки знань. ______________________3 хв.

III. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань. ___ 1 хв.

IV. Етап засвоєння нових знань. ________________________5 хв.

V. Етап закріплення нових знань. _______________________1хв.

VI. Практична робота.

VI.1.Вступний інструктаж. ______________________________ 1 хв.

VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя30 хв.

VI.3.Заключний інструктаж. _____________________________ 1 хв.

VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.

VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. ________________ 1 хв.

 

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 1 хв.

  1. введення учнів в майстерню після дзвоника; привітання;
  2. перевірка присутності учнів за рапортом чергового; заповнення вчителем класного журналу;
  3. перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, спецодяг, тканина, нитки, інструменти);
  4. призначення чергових вчителем ;
  5. на столі повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки, деталі спідниці;
  6. ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ЕТАП ВСЕБІЧНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ: 3 хв.

Для повторення раніше вивченого матеріалу я проводжу усне фронтальне опитування:

  1. Що необхідно виконати після зметування зрізів і виточок?
  2. Для чого необхідна перша примірка?

ІІІ. ЕТАП ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. 2 хв.

На сьогоднішньому занятті ми з Вами навчимося проводити першу примірку; виявляти дефекти та відповідно усувати їх.

ІV. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 5 хв.

Повідомляю письмово нову тему уроку, її запис учнями.

Розповідь учителя.

Спідницю одягають так, щоб лінія середини переднього і заднього полотнищ були на відповідних місцях.

Примірку роблять по правій стороні, на цю ж сторону виробу за допомогою шпильок вносять виправлення (див. інструкційна карта №9 , таблиця 8.).

V. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 1 хв.

Під час обговорення інструкційної карти таблиці задаю запитання:

  1. З якої  сторони проводять виправлення виявлених дефектів?
  2. Що необхідно зробити, коли спідниця спереду прилягає до ніг?

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА 30 хв.

Тема : Проведення першої примірки, виявлення дефектів. Їх усунення

VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1хв.

  1. Повідомляю тему практичної роботи;

Мета :

 навчитися проводити першу примірку, виявляти дефекти, усувати їх.

Завдання: провести першу примірку, виявити дефекти, усунути їх.

  1. Повідомляю про вимоги до якості проведення першої примірки: дотримання правил техніки безпеки, правильна послідовність проведення першої примірки.
  2. На столі під час практичної роботи повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки (№ 40), деталі спідниці. Повторюю з учнями правила техніки безпеки: шпильки та голки зберігати у спеціальній коробочці, ножиці на столі класти з зімкнутими лезами, не класти на тканину. Передавати кільцями від себе. Праску тримати на спеціальній підставці, прасувати дуже обережно.

VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ:

Учні працюють за таблицею 8, інструкційною картою №9

А. Самостійна робота учнів.

  1. учні об’єднуються в групи і кожна група відповідно обраному рівню виконує своє завдання, користуючись технологічними картками. (Форми організації праці учнів групова).

Б. Інструктаж вчителя:

  1. форма проведення фронтальна;
  2. зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності проведення першої примірки; інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;

  1. прийняття і попередня оцінка робіт учнів.

VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1 хв.

  1. підведення підсумків практичної роботи;
  2. відзначення учнів, які найкраще виконали завдання, аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;
  3. повторно пояснюю способи усунення дефектів.

VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.

VІІІ. ЕТАП ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ: 1 хв.

  1. повідомляю про досягнення цілей заняття;

           ІХ. ЕТАП ІНФОРМАЦІЇ УЧНІВ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Повідомляю домашнє завдання : Закінчити роботу над усуненням виявлених дефектів під час першої примірки.

 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 172 | Завантажень: 8 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz