Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
15.05.2024
19:22
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Система уроків трудового навчання у 8-у класі. Урок№2: "Підготовка виробу до першої примірки"
[ Викачати з сервера (500.0 Kb) ] 24.12.2016, 19:31

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна:

Ознайомити з технологічною послідовністю виготовлення спідниці. Дати термінологію ручних, машинних, волого-теплових робіт. Навчити учнів готувати виріб до першої примірки(зметування виточок, складок, бокових швів; приметування пояса чи корсажної стрічки);

2. Виховна:

Виховувати в учнів уважність, працелюбність доброзичливість, взаємоповагу під час колективної роботи.

3. Розвивальна :

Сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви. Розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог.

4. Профорієнтаційна:

Продовжити знайомити учнів з професією швачки.

ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ: пряма спідниця, спідниця на запах, спідниця з зустрічною складкою, спідниця в клини.

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:

  • підручник Трудове навчання 8кл І.Ю. Ходзицька. Основа, Харків, робочий зошит;
  • ілюстрації з журналів;
  • таблиця «Види дефектів при пошитті спідниці»;
  • навчально-технічна документація (НТД):
  • технологічні картки «Послідовність виготовлення прямої спідниці»; «Послідовність виготовлення спідниці з зустрічною складкою»; «Послідовність виготовлення спідниці в клини»;
  • зразки виробів різного способу пошиття;
  • матеріали для контролю знань учнів:

різнорівневі картки-завдання.

ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ :

  • кабінет трудового навчання;
  • швейні машини;
  • інструменти: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, швейна машина.
  • матеріали: нитки в тон тканини (№ 40), деталі спідниці (передня і задня половини, пояс, корсажна стрічка).

ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ:

зметування, заметування, зшивання, різання, приметування, копіювання ліній прасування.

МЕТОДИ НАВЧАННЯ:

розповідь, демонстрація, робота в групах, самостійна робота, різнорівневі завдання.

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:

фронтальна.

Тип ЗАНЯТТЯ: комбінований.

ПЛАН ЗАНЯТТЯ

I. Організаційний момент. ________________________________1 хв.

II. Повторення раніше вивченого матеріалу. _________________3 хв.

III. Мотивація навчально-трудової діяльності учнів. ___________1 хв.

IV. Вивчення нового матеріалу. ___________________________5 хв.

V. Закріплення нового матеріалу. __________________________1 хв.

VI. Практична робота. 30 хв.

VI.1.Вступний інструктаж. ______________________________ 1 хв.

VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя.

VI.3.Заключний інструктаж. _____________________________ 1 хв.

VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим.

VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. ________________ 1 хв.

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ 1 хв.

  1. введення учнів в майстерню після дзвоника; привітання;
  2. перевірка присутності учнів за рапортом чергового; заповнення вчителем класного журналу;
  3. перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, спецодяг, тканина, нитки, інструменти);
  4. призначення чергових вчителем ;
  5. на столі повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки, деталі спідниці;
  6. ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ПОВТОРЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ: 3 хв.

Для повторення раніше вивченого матеріалу я проводжу усне фронтальне опитування:

  1. Чому існує багато варіантів послідовності виготовлення спідниці?
  2. Які з перелічених факторів впливають на послідовність виготовлення спідниці: а) довжина виробу; б) наявність складок; в) колір тканини; г) кількість деталей; д) обсипальність тканини; е) силует тканини.
  3. Чому основні деталі виробу до примірки зметують, і тільки після примірки зшивають?
  4. Розкажіть узагальнену схему виготовлення спідниці?

Критерії оцінювання:

9 балів – учень добре орієнтується у питанні, вірно відповідає;

7 -8 балів – учень допускає незначні помилки у відповіді на питання;

4 -6 балів – учень мало, тобто погано розуміє зміст питання, відповідає невпевнено, з помилками.

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ : 1 хв.

На сьогоднішньому занятті ви навчитесь здійснювати підготовку виробу до першої примірки (зметування виточок, складок, бокових швів; приметування пояса чи корсажної стрічки). Набуті знання обов’язково знадобляться вам в майбутньому при пошитті одягу. Ви зможете не затрачаючи багато коштів одягатися вишукано і ваші речі будуть ексклюзивними та оригінальними.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ: 5 хв.

Повідомляю письмово нову тему уроку, її запис учнями.

Розповідь учителя

Для складання технологічної послідовності виготовлення тієї чи іншої моделі спідниці, слід спочатку проаналізувати модель за технічним ма­люнком та описом. Залежно від силуету спідниці, кількості деталей, їх форми, наявності виточок, складок, зборок, виду оздоблення, виду й місця розташування застібки, а також виду матеріалу і наявного обладнання необхідно вибрати певні способи обробки деталей і вузлів. Так, наприклад, якщо тканина має високу обсипальність, то бічні зрізи спідниці слід обметати до з'єднання її полотнищ. Низ спідниці зазвичай обробляють після з'єднання з поясом для уточнення довжини виробу. Однак низ спідниць з воланами, оборками, фестонами та іншими складними оздоблювальними елементами можна обробляти до з'єд­нання полотнищ з поясом.

Демонстрація

Демонструю готові спідниці різного способу пошиття.

Розповідь учителя.

Технологічна послідовність пошиття спідниць є в основному однаковою для спідниць різних покроїв та фасонів:

  1. підготовка деталей крою до обробки;
  2. проведення першої примірки та усунення дефектів;
  3. обробка виточок, складок;
  4. обробка бічних швів;
  5. обробка застібки;
  6. обробка пояса;
  7. обробка верхнього зрізу;
  8. обробка нижнього зрізу;
  9. кінцева обробка й оздоблення спідниці.

Демонстрація.

Демонструю намальовану на дошці підготовку до обробки деталей крою.

Розповідь учителя.

Однією із операцій із пошиття спідниці є проведення примірки. Її роблять до виконання машинних робіт. Призначення примірки полягає в тому, щоб визначити, чи відповідає спідниця фігурі конкретної людини. Для цього необхідно правильно підготувати спідницю для примірки. Щоб підготувати спідницю до примірки, виконують початкову обробку деталей і тимчасове з'єднання основних деталей спідниці. На передньому та задньому полотнищах спідниці зметують виточки, складки (якщо такі передбачені моделлю). Зметують бічні зрізи спід­ниці, залишаючи не зметаним розріз для застібки. Обробляють пояс і приметують його до верхнього зрізу спідниці. Заметують припуск на підгин низу спідниці.

Демонстрація.

Під час розповіді одночасно демонструю зразок спідниці, що підготовлена до примірки.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ: 1 хв.

Для закріплення нового матеріалу я використовую роботу в групах. Роздаю кожній групі зразок спідниці і пропоную визначити послідовність її пошиття. Під час обговорення результатів задаю наступні питання:

  1. Які операції з пошиття є загальними для всіх із запропонованих моделей?
  2. Які додаткові операції застосовуються для оригінальних фасонів?
  3. Чи порушують ці операції типову технологічну послідовність пошиття спідниці?

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА 30 хв.

Тема : Підготовка виробу до першої примірки.

VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1 хв.

  1. Повідомляю тему практичної роботи;

Мета : навчитися готувати виріб до першої примірки (зметування виточок, складок, бокових швів; приметування пояса чи корсажної стрічки).

Завдання: підготувати виріб до першої примірки (зметати виточки, складки, бокові шви; приметати пояс чи корсажну стрічку.

  1. Повідомляю про вимоги до якості підготовки виробу до першої примірки, дотримання правил техніки безпеки, правильна послідовність підготовки деталей крою до проведення першої примірки.
  2. На столі під час практичної роботи повинно бути: голка (№ 80), кравецькі ножиці, кравецькі шпильки, праска, лінійка 30 см, олівець НВ, мило або крейда, нитки (№ 40), деталі спідниці. Повторюю з учнями правила техніки безпеки: шпильки та голки зберігати у спеціальній коробочці, ножиці на столі класти з зімкнутими лезами, не класти на тканину. Передавати кільцями від себе. Праску тримати на спеціальній підставці, прасувати дуже обережно.
  3. Пропоную учням різнорівневі картки-завдання (дод.10,11,12). Це технологічні картки виготовлення спідниць трьох різних фасонів. Перший рівень найпростіший – пошиття прямої сідниці, другий – пошиття спідниці з зустрічною складкою, третій - спідниці в клини. Останній найскладніший. В технологічній картці послідовності пошиття спідниці відсутні також деякі операції виготовлення спідниці та технічні умови виконання. Ви повинні самі визначити, що саме пропущено і відповідно виконати ці завдання. На попередньому уроці ви вже обрали самі собі свій рівень складності, який є посильним для вас. Тому вашим завданням на сьогоднішньому занятті є пошиття спідниці різних рівнів складності обробки. Кожний з вас має виконати подане завдання, відповідно до обраного рівня і бали будуть різними. Завдання виконуєте керуючись технологічною карткою виготовлення спідниці. Узагальнена послідовність полягає в наступному:

Підготовка спідниці до примірки

  • Зметати виточки на передньому та задньому полотнищах;
  • Зметати складку, приметати кокетку (по моделі);
  • Зметати переднє і заднє полотнища спідниці (суміщаючи контрольні знаки). Розріз для застібки в лівому боці залишити не заметаним;
  • Продублювати деталь пришивного пояса клейовою прокладкою. Якщо пояс складається з двох деталей, треба попередньо зшити та розпрасувати деталі.
  • Приметати пояс до верхнього зрізу спідниці. Деталі складати лицьовим боком в середину. Приметування виконувати з боку пояса.
  • Заметати припуски на підгин низу спідниці.
  1. Ще раз розповідаю, наголошую на найголовніших етапах підготовки до першої примірки.
  2. Наголошую про якість (чітке дотримання контурних ліній, довжина стібка не більше 0,5, примірка проведена правильно, з дотриманням вимог, усунені виявлені дефекти).
  3. Наголошую, що брак може виникнути якщо передня половинка буде заходити на задню, не однакової довжини виточки, розміщені нерівномірно.
  4. Демонструю зразки виробів, підготовлених до першої примірки

9. Роздаю технологічні картки «Послідовність виготовлення прямої спідниці», «Послідовність виготовлення спідниці клини»; «Послідовність виготовлення спідниці з зустрічною складкою».

10. Затрати часу 25 хв. ;

  1. Робота оцінюється за якістю підготовленої спідниці до проведення першої примірки спідниці: зовнішній вигляд, дотримання розмірів, вчасність виконання, усунення дефектів та врахуванням рівня який обрав учень;
  2. Зараз кожний приступає до виконання завдання.

VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ:

А. Самостійна робота учнів.

  1. учні об’єднуються в групам і кожна група відповідно обраному рівню виконує своє завдання, користуючись технологічними картками.
  2. форми організації праці учнів групова.

Б. Інструктаж вчителя:

  1. форма проведення фронтальна;
  2. зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання зметування, зшивання, прасування, тканини; інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;

  1. прийняття і попередня оцінка робіт учнів.

VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 1 хв.

  1. підведення підсумків практичної роботи;
  2. відзначення учнів, які найкраще виконали аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;
  3. повторно пояснюю способи усунення дефектів.

VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.

VІІІ. Підведення вчителем підсумків ЗАНЯТТЯ: 1 хв.

  1. повідомляю про досягнення цілей заняття;
  2. повідомляю домашнє завдання : закінчити підготовку спідниці до першої примірки.

 

 

Додаток 7

Завдання для І-го рівня

Послідовність обробки прямої спідниці

1. Обробка виточок.

2. Обробка тасьми-блискавки.

3. Обробка пояса.

4. Обробка бічних швів.

5. Обробка низу.

6. Волого-теплова обробка виробу.

6. Обробка верхнього зрізу спідниці пришивним поясом.

 

Додаток 8

Завдання для ІІ-го рівня

Послідовність обробки спідниці із зустрічною складкою

  1. Обробка бічних швів.
  2. Обробка тасьми-блискавки.
  3. Обробка складки.
  4. Обробка однобічної складки.
  5. Обробка пояса.
  6. Обробка виточок.
  7. Обробка кокетки.
  8.  Волого-теплова обробка виробу.
  9. Обробка шлиці.
  10. Обробка зборок.
  11. Обробка зустрічної складки.
  12. Обробка низу.

 

Додаток 9

Завдання для ІІІ-го рівня

Послідовність обробки спідниці в клини

  1. Обробка переднього полотнища спідниці.
  2. Обробка клинів.
  3. Обробка виточок.
  4. Обробка низу.
  5. Обробка верхнього зрізу спідниці обшивкою.
  6. Обробка пояса.
  7. Обробка рюш.
  8. Обробка кокетки.
Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 423 | Завантажень: 9 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz