Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
15.05.2024
03:38
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Проект "Харчуємось правильно"
[ Викачати з сервера (182.5 Kb) ] 23.01.2017, 22:30

Стислий опис:
Творчо-дослідницький проект з «Основ здоров’я» та «Трудового навчання» для учнів 5 класу. Мета проекту : довести переваги корисної та якісної їжі, та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я, формувати здоров’язбережувальну компетентність і відповідні навички щодо ведення правильного харчування, розвивати вміння самостійно здобувати знання і вчитися використовувати їх, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я. Над проектом учні працювали в чотирьох групах. Проведення проекту розраховано на чотири тижні.

 

Розділи проекту

 

І. Вступ

  1. Актуальність, необхідність, значущість обраного напряму.
  2. Мета і завдання проекту.
  3. Визначення етапів реалізації проекту.

ІІ. Основна частина

  1. Механізм реалізації проекту.
  2. Обов’язки та відповідальність учасників проекту.
  3. Очікувані результати.

ІІІ. Заключна частина

  1. Оцінка проекту
  2.  Самооцінка проекту.

                                                      1

                                                        I. Вступ

  Енергія виробляється організмом із їжі. Їжа-джерело енергії. Завдяки їй наш організм підримує постійну температуру. Їжа потрібна організму і як будівельний матеріал. Згадаємо, як зводиться будинок. Для будівництва необхідно багато різних матеріалів, деталей.

  Наша їжа-теж будівельний матеріал. І вона також не однакова за своїм складом і значенням для організму.

  Отже, для того щоб бути здоровим, потрібно знати, як правильно харчуватися.

     Класифікація проекту:

  1. За напрямами діяльності – це дослідницький проект.
  2. За кількістю учасників – груповий.
  3. За тривалістю – середньотривалий.
  4. За формою проведення – позакласний захід.

  Значущість обраного напряму полягає в тому, що запропонований проект дає змогу  врахувати творчі здібності учнів і особисту мотивацію, відповідально підійти до розв’язання поставленої проблеми .

Тема проекту: «Харчуємось правильно»  (проект з основ здоров’я та трудового навчання для учнів 5 - А класу).

Мета проекту: довести переваги корисної та якісної їжі та її позитивний вплив на збереження і зміцнення здоров’я дітей, формувати здоров’язбережувальну компетентність, розвивати вміння самостійно здобувати знання і вчитися використовувати їх, виховувати почуття відповідальності за збереження свого здоров'я .

 

               Пошуково-дослідницькі  завдання для реалізації проекту

 

1.Підготувати презентацію на тему: «Роль білків і жирів в харчуванні дітей»                         

                                                     2

Висвітлити такі питання:

Що таке білки? Яке їх значення в харчуванні? Що відносять до жирів? Яке вони мають значення в харчуванні?

2. Підготувати презентацію на тему «Вуглеводи їх вплив на організм дітей», в якій висвітлити такі питання:

Що таке вуглеводи? Яке їх значення в харчуванні? Скільки потрібно споживати вуглеводів  в день?

3.Намалювати малюнки на тему: «Вітаміни і мікроелементи в харчуванні», в яких показати:

             Що таке вітаміни?

Які овочі та фрукти містять найбільше вітамінів та мікроелементів?

Для чого організму потрібні вітаміни?

4.Підготувати презентацію на тему: «Значення режиму харчування для здоров’я школяра », в якій висвітлити такі питання:

Яке значення має питний режим?

Чи ви снідаєте? Чи отримуєте гаряче харчування в школі? Розробити меню школяра на день.

Визначення етапів реалізації проекту:

  1. Визначення теми і мети проекту.
  2. Планування.
  3. Збір інформації, робота з підручником, практична робота.
  4. Виконання проекту (розробка малюнку, розв’язування поставленої задачі).
  5. Аналіз результатів, формулювання висновків.
  6. Захист проекту (презентація результатів проекту, оцінка результатів).

ІІ. Основна частина

Для реалізації проекту учні 5 класу об’єдналися в чотири групи:

 «Білки», «Вуглеводи», «Вітаміни», «Дієтологи».

                                              3

Розподіл обов’язків між членами групи:

1.Керує роботою групи

2.Працює з літературою

 3.Шукає інформацію в Інтернеті

4.Підбирає цікавий матеріал

5.Збирає малюнки до проекту

6.Узагальнює матеріали пошуку

7.Комп’ютерний дизайн

Календарний  план дій  групам для  реалізації  проекту

  • Дата
  • Виконана робота
  • 04.02
  • Перегляд вчительської презентації, отримання завдання
  • 05.02
  • Об’єднання в групи, вибір керівника
  • 08.02
  • Розподіл завдань членами групи
  • 10.02
  • Пошук інформації в інтернеті

     12.02

  • Ознайомлення з матеріалом підручника
  • 15.02
  • Опрацювання літератури.
  • 17.02
  • Консультація з вчителем.
  • 19.02
  • Початок створення презентації або публікації
  • 22.02
  • Створення презентації або публікації
  • 23.02                                        4
  • Показ робіт вчителю. Підготовка виступів. Закінчення презентації або публікації
  • 24.02                                
  • Завершальний перегляд презентації або публікації вчителем. Прослуховування виступів
  • 25.02
  • Психологічна підготовка
  • 26.02
  • Презентація роботи груп на уроці

                  Очікувані результати

Критерії оцінювання презентації

  • Питання розкрите (відповідає темі)
  • Виконано всі поставлені завдання
  • Показана структура дослідження
  • Ідеї подано у логічній послідовності
  • Робота містить сучасні та достовірні дані
  • Вказані посилання на використані ресурси, вони відповідно оформлені
  • Розкритий внесок кожного учасника

Дотримано мовного стилю презентації

  • Включено лише необхідну інформацію
  • Немає орфографічних та граматичних помилок
  • Під час презентації комп’ютерна версія доповнювалась і розширювалась
  • Вміння зацікавити аудиторію своїм проектом

                   ІІІ. Заключна частина

Учнівська презентація виконана за всіма вимогами з дотриманням критеріїв оцінювання. Захист пройшов успішно, досягнута мета проекту. Оцінки – «12» балів кожному учаснику проекту.

                                                               5

Після закінчення проекту учасники проекту знатимуть: про переваги правильного харчування й негативний вплив на людський організм шкідливої їжі. Учасники проекту вмітимуть: оцінювати різноманітні джерела

інформації про проблему та критично ставитись до власних дій і вчинків; проводити заходи та акції для популяризації правильного і здорового харчування.

Навчальні цілі проекту узгоджуються з державними освітніми стандартами та освітніми програмами з предмета.

Складові Портфоліо навчального проекту являють собою добре розроблені моделі для реалізації проекту.

Передбачено чіткий зв'язок між навчальними цілями проекту та критеріями оцінювання знань і вмінь учнів, одержаних під час його реалізації.

Робота над проектом сприяла вдосконалення навичок роботи з комп’ютером; вихованню уважності, відповідальності, активності, колективізму.

                                                    

           Представлення результатів роботи груп

Перебіг заходу

Слово вчителя. Мабуть, кожному відомі мудрі слова: «Ми їмо для того,щоб жити, а не живемо для того, щоб їсти». Дійсно, не можна вбачати мету і зміст життя в їжі. З іншого боку, важливо правильно харчуватися. Дехто вважає, що не має значення, де і як з’їсти, аби не бути голодним. Проходить певний час, і така людина починає відчувати нездужання. Принципи правильного харчування: помірність, різноманітність, збалансованість .Правильний режим харчування передбачає відповідну кількість і якість продуктів, які має спожити людина, достатній вміст у них необхідних поживних речовин, раціональний розподіл їжі протягом дня, відповідну черговість страв і

                                                           6

 

сприятливі умови для їх споживання. Енергія, яку витрачає наш організм у процесі життєдіяльності, відновлюється лише за рахунок їжі, тому вона має бути поживною, з достатньою кількістю білків, жирів, вуглеводів, вітамінів.

Учні 5 класу об’єдналися у 4 групи: «Білки», «Вуглеводи», «Вітаміни», «Дієтологи». Кожна група займалась дослідженням свого питання. Зараз послухаємо  виступ групи «Білки». Захист проектної діяльності. (Демонстрація слайдів).

Учень. Мета нашого проекту: дослідити роль білків і жирів в харчуванні дітей. Білки — це складні органічні речовини, найважливіші складові частини тваринних і рослинних організмів. Ф. Енгельс писав: «Життя — це спосіб існування білкових тіл». Білки часто називають протеїнами, від грецького слова «протеос», що означає «найперший» або «найголовніший».

Білок є основою організму людини, головним «будівельним» матеріалом. З білків складаються м’язи, тканини, внутрішні органи, кров’яні й імунні клітини, тіла, а також волосся, нігті, шкіра. Білки — це головна частина ферментів і гормонів, що регулюють життєво важливі обмінні процеси. Скільки треба білка для нормального росту та розвитку організму людини? Підраховано, що на 1 кг маси тіла в добовому раціоні харчування дітей 4–11 років білка має бути 3,5–3,0 г, у віці до 15 років — 2,5 г. Людина отримує необхідний організму білок, уживаючи тваринну й рослинну їжу — м’ясо, молочні продукти, рибу, яйця, горіхи, боби, крупи.

Якщо організм живе в умовах хронічної нестачі білка, з’являється в’ялість і слабкість, шкіра стає блідою, волосся тонким, нігті ламкими. Проблеми імунітету — часті застуди, алергії, дерматити та гнійничкові висипання — також пов’язані з дефіцитом білків, оскільки імунні клітини й антитіла

                                                    7

просто нема із чого будувати. 

  Жири бувають рослинного й тваринного походження.

Тваринні жири (баранячий, свинячий, яловичий тощо) зазвичай є твердими

речовинами з невисокою температурою плавлення (виняток — рідкий риб’ячий жир). Рослинні жири — олії (соняшникова, соєва, бавовняна, оливкова тощо) — є рідинами (виняток — тверда кокосова олія). Роль жирів у харчуванні визначається їх високою калорійністю. Жири забезпечують у середньому 33 % добової енергетичної цінності раціону. Із жирами до організму надходять необхідні для життєдіяльності речовини, наприклад вітаміни А, D, Е. Жири забезпечують всмоктування з кишечника низки мінеральних речовин та жиророзчинних вітамінів. Вони поліпшують смак їжі та викликають відчуття ситості. Жири в організмі можуть утворюватися з вуглеводів та білків, але повною мірою ними не замінюються.

Слід пам’ятати, що жири легко окиснюються на повітрі, при зберіганні на світлі та в теплі, а також у процесі теплової обробки (особливо смаження). У несвіжих і перегрітих жирах руйнуються вітаміни, зменшується вміст незамінних жирних кислот і накопичуються шкідливі речовини, що спричиняють подразнення шлунково­кишкового тракту, нирок, порушення обміну речовин. Нестача жирів у їжі веде до порушення діяльності центральної нервової системи, знижує стійкість до різних захворювань. І навпаки, надлишок жирів у раціоні призводить до ожиріння,серцево­судинних захворювань.

Учениця. Мета нашого проекту: дослідити як впливають вуглеводи на організм дітей.

Вуглеводи є основною частиною харчового раціону. Протягом життя людина з’їдає близько 10 т вуглеводів. Вони надходять в організм переважно у вигляді крохмалю, розщеплюються в травному каналі до глюкози, всмоктуються в кров і засвоюються клітинами. Багата на вуглеводи рослинна їжа: хліб, крупи, овочі. Продукти тваринного походження (за винятком  

                                                     8

молока) містять мало вуглеводів. Вуглеводи — головне джерело енергії організму. Усі види фізичної праці збільшують потребу у вуглеводах. При сильній втомі, під час важких спортивних змагань або екзаменів кілька

шматочків цукру або шоколаду поліпшать стан організму.  Потреба організму людини у вуглеводах становить 350–500 г на добу.

Надмірне споживання вуглеводів є поширеною причиною порушення обміну речовин, сприяє розвитку ряду захворювань: цукрового діабету, ожиріння. Але й нестача вуглеводів призводить до низки проблем: втрати м’язової маси, зневоднення організму, погіршення настрою, депресії.

Так наприклад 1992 р. у США було розроблено модель «Піраміди Харчування». Відтоді багато країн світу запозичили її.

У основі піраміди повсякденного харчування ― їжа, багата на складні вуглеводи, в основному крохмаль. Це ― хліб, крупи, макаронні вироби. Вище лежить "поверх" з овочами (сюди входить і картопля, багата на крохмаль) і фруктами. Ще вище ― молочні продукти, м'ясо, риба, птиця, яйця, горіхи й бобові. Завершує піраміду невелика "верхівка" з жирами, маслами й солодощами. Їх треба зовсім небагато.

Учениця. Мета нашого проекту дослідити значення вітамінів та мікроелементів в харчуванні. Особливе місце в харчуванні займають вітаміни. Вітаміни – речовини, необхідні для життя людини, її росту та розвитку. Особливо необхідні вітаміни для дитячого організму. Якщо вітамінів не вистачає, людина важко хворіє. Вітаміни потрібні для нормального росту і розвитку дитячого організму. В організм вітаміни потрапляють з їжею. Отже, потрібно знати, в яких продуктах є необхідні вітаміни. Вітамін А, сприяє росту, допомагає нормальному зору. Багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі. Вітамін В, дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міститься в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі.

                                              9

 

Вітамін С, запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікую цингу. Багата ним капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимони, настій хвої, чорна смородина.

Вітамін D, зміцнюю кістки, запобігає рахітові. Живе в молоці, печінці, риб’ячому жирі, житньому хлібі.

Учениця. Мета нашого проекту дослідити значення режиму харчування для здоров’я школяра.

Велике значення в раціональному харчуванні має питний режим. Як відомо, організм дорослої людини приблизно на 55-65% складається з води, в дитячому організмі відсоток води ще вище. Добова потреба дітей шкільного віку у воді - приблизно 50 мл / кг маси тіла, але ця потреба задовольняється не тільки за рахунок вільної рідини, але і за рахунок води, що міститься в рідких і твердих харчових продуктах, а також утворюється в організмі в результаті хімічних реакцій в процесі обміну речовин. Водний обмін в організмі протікає з досить великою інтенсивністю: навіть при помірній температурі і невеликому фізичному навантаженні людина виділяє за добу  2 л води. При підвищенні температури та інтенсивної фізичному навантаженні ця кількість значно збільшується, в основному за рахунок потовиділення, і це необхідно враховувати при нормуванні водно-питного режиму. Так як з потом людина втрачає не тільки воду, а й велику кількість солей, рекомендується пити не прісну воду, а  мінералізовану.Відомо, що солі натрію, особливо кухонна сіль, затримують воду в організмі, тому при захворюваннях серця і нирок рекомендується обмежувати споживання солі. В умовах нормальної температури повітря і помірних фізичних навантажень                                                        школяр повинен випивати на добу не більше 1 л води; надлишкове її споживання збільшує навантаження на серце і підсилює процеси розпаду білків.

                                                   10

Пропонуємо меню на день для школяра.

Сніданок: пудинг рисовий з родзинками, кава з молоком, хліб з масло

Другий сніданок: фруктовий салат, чай.

Обід:  борщ зі сметаною, котлети з овочевим рагу, сік яблучний.

Полудень: ватрушка з сиром, чай.

Вечеря: риба з картопляним пюре, морквяні котлети з сметаною, сік.

Добова калорійність для хлопчиків 11-13 років до 2700 кілокалорій, а для дівчинки того ж віку- до 2500 кілокалорій .

Фаст-фуд в перекладі з англійської означає "швидке харчування" (fast - швидкий, швидкий; food - їжа, харчування). Фаст-фудом також іменується звична всім "Сухомятка".  Найчастіше захоплюються швидким харчуванням багато працюючі люди, яким не вистачає часу приготувати собі нормальну їжу. Але зараз Фаст-фудом захоплюються практично всі. Особливо молоді люди. Саме через "перекусів", а не повного, нормального харчування з'являються багато хвороб, у тому числі і ожиріння, цукровий діабет і т.д.

Для того, щоб фаст - фуд не діяв на вас несприятливо, потрібно просто відмовитися від нього. Головна шкода - це холестерин.

 Картопля фрі, котлети для гамбургерів смажаться в величезній кількості масла. А це дуже шкідливо.  Кока-кола теж відноситься до фаст-фуду. В газетах пишуть, що нею добре відмивається стара іржа. Тепер на мить уявіть, що коїться у  кишечнику!

   Отже, треба вміти вибирати продукти для споживання та, звичайно, віддавати перевагу продуктам натурального походження: фрукти, ягоди, овочі, соки, каші з круп, м’ясо, риба, молочні продукти.

Слово вчителя. Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо

                                                               11

їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування.

 

 

Пам’ятка

- Їсти потрібно 4 рази на день в один і той самий час. Якщо дотримуватися цього правила, то у вас завжди буде хороший апетит, їжа краще засвоюватиметься. Обов’язково снідайте.

- Їжа повинна бути різноманітною і складатися з різних продуктів.

- Корисно їсти молочні продукти, м’ясо, рибу, багато овочів і фруктів. Не захоплюйтеся надмірно солодощами, виробами з борошна, жирною і солоною їжею.

- Їсти потрібно правильно, добре пережовуючи. Нехтування цим правилом спричиняє шлунково-кишкові захворювання.

- Під час вживання їжі не можна відволікатися, займатися іншими справами. Це знижує апетит і погіршує засвоєння продуктів.

- Не можна переїдати. Переїдання є причиною багатьох хвороб.

 

Учитель. Завдання проекту виконано, в результаті чого його учасники прийшли до висновку, що правильне харчування– це запорука здоров’я людини і націЇ.

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 237 | Завантажень: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz