Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
15.05.2024
08:57
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Конспект уроку з креслення "Знаходження проекцій вершин, ребер і граней предмета".
31.03.2020, 16:39

Дата:        Клас: 8                         Предмет: креслення.

Урок №______

Тема. Знаходження проекцій вершин, ребер і граней предмета.       

Мета. Сформувати в учнів систему знань про проекції вершин, ребер і граней предмета, навчити будувати проекції вершин, ребер із застосуванням ліній проекційного зв’язку і без них;

розвивати в учнів просторове мислення, пам'ять точність, сприяти розвитку в учнів творчих здібностей;

виховувати самостійність, охайність, уважність.

Обладнання. Олівець, лінійка, гумка, циркуль, технологічні та індивідуальні картки.

Тип уроку.  Комбінований

СТРУКТУРА УРОКУ

І.Організаційний етап.

Перевірка присутності та готовності учнів до уроку.

ІІ. Етап всебічної перевірки знань.

1. Вправа «Мозковий штурм»:

  • Креслення яких геометричних фігур можна виконати за допомогою одного вигляду.
  • Які геометричні фігури мають однакові вигляди.
  • Аналіз геометричної форми предмета це…

 

2. Вправа «Встанови відповідність». Учні спів ставляють креслення з геометричними фігурами.

ІІІ. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань.

Зображення предметів на кресленнях являють собою плоскі фігури, утворенні з точок і відрізків ліній. Будь-яка точка або лінія на зображенні є проекцією певного елемента предмета: вершини, ребра, грані, кривої поверхні. Тому читання креслення пов’язане з умінням уявити, зображення якої частини предмета приховане за кожною точкою, відрізком лінії або фігурою

ІV. Етап засвоєння нових знань (проводиться за допомогою учнів, які готували випереджувальні завдання).

 

Щоб зрозуміти суть процесу проекціювання, звернемось до технологічної картки, розглянемо приклад де показано наочне зображення предмета v w

і три його вигляди. Предмет розміщено так, що його ребра і грані паралельні або перпендикулярні відносно площин проекцій. Проведемо через вершини предмета проеціюючі промені, перпендикулярні до площин проекцій, і позначимо точки перетину їх з площинами V, H, W. Проекції точок на фронтальній площині V позначимо малими літерами з штрихом (а'), на горизонтальній H – (а) і на профільній W – літерами з двома штрихами (а"). Розглянемо проекції ребра АВ.

Вершини А і В лежать на одному проеціюючому промені, перпендикулярному до горизонтальної площини проекцій H, тому їх горизонтальні проекції а і b збігаються. Оскільки вершина А розташована над вершиною В, то на горизонтальній площині проекцій її проекція а неначе закриває проекцію b вершини В, тобто проекція вершини А буде видима, а проекція вершини В – невидима (на зображенні позначення невидимих точок беруть у дужки). Ребро АВ паралельне до фронтальної і профільної площинам проекцій, тому воно проеціюється без спотворень – у натуральну величину. У даному випадку проекції ребра і саме ребро рівні між собою: АВ = a'b' = a"b"

Ребро CD аналогічне до АВ, тільки воно перпендикулярне до фронтальної площини і тому проектується в точку? де точка с' є видимою а точка d' – невидимою.

Отже, коли ребро паралельне площині проекції, то на цю площину воно проеціюється без спотворень. Якщо ребро перпендикулярне до площини проекцій, воно проеціюється на неї в точку.

Проекції ребер на виглядах обмежують зображення граней. Як і ребро, грань, паралельна площині проекцій, проеціюється на неї без спотворень. Якщо грань перпендикулярна до площини проекцій, вона проеціюється на неї в лінію.

Похила грань, якій належить ребро CD, перпендикулярна до фронтальної площини проекцій і нахилена до горизонтальної і профільної. На фронтальну площину ця грань проеціюється в лінію, на дві інші – у вигляді прямокутників із спотвореними розмірами (крім ширини). Отже, ребра і грані предмета, нахилені до площини проекцій, проеціюються на неї із спотворенням.

А тепер розглянемо як знаходити проекції точок, що лежать на поверхні предмета. Часто виникає необхідність за однією проекцією точки, заданої на поверхні предмета, знаходити дві інші її проекції. Спосіб знаходження проекцій точок залежить від того, на якому з елементів поверхні предмета (ребра чи грані) лежить задана точка.

Розгляньте рисунок на якому показано наочне зображення предмета і три його вигляди, розміщені у проекційному зв’язку. На поверхні предмета задано точки А і В, які знаходяться на ребрах, а С і Д – на гранях. На виглядах вказано фронтальну проекцію точки А і профільну проекцію точки В, фронтальну проекцію точки С і горизонтальну проекцію точки Д.

Спочатку потрібно знайти проекції елементів, на яких задано точки, а потім і проекції самих точок. Похиле ребро, на якому задано точку А, проеціюється на фронтальну площину проекцій у натуральну величину, а на горизонтальну і профільну – із спотворенням. Знайшовши горизонтальну і профільну проекції ребра, будують на них відповідні проекції точки А. для цього з точки а' проводять вертикальну лінію зв’язку. У місці її перетину з горизонтальною проекцією ребра лежить точка а – горизонтальна проекція точки А. провівши з точки а' горизонтальну лінію зв’язку до перетину з профільною проекцією ребра, знаходять точку а" – профільну проекцію точки А.

Ребро, на якому задано точку В, на горизонтальну і профільну площини проеціюється в натуральну величину, а на фронтальну площину – в точку. Знайшовши фронтальну і горизонтальну проекції ребра, будують на них проекції точки В (побудову показано стрілками).

Щоб за однією проекцією точки, яка лежить на грані предмета, знайти інші проекції, треба насамперед відшукати проекції цієї грані.

 

 

V. Етап закріплення нових знань.

Фронтальне опитування.

На макеті показую елементи поверхні і пропоную віднайти їхні проекції на різних площинах.

VІ. Етап інформації учнів про домашнє завдання й інструктаж з його виконання.

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: luda_melnichuk
Переглядів: 583 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz