Головна
Реєстрація
Вхід
Понеділок
29.04.2024
03:20
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Конспект уроку 7 кл. В'язання гачком
07.12.2021, 21:52

Урок 5                            Дата: 06.10 2021
Тема. В’язання гачком.
Мета: сприяти розвитку життєвих компетентностей: вдосконалення вмінь учнів плетіння гачком; формування вмінь виконувати стовпчик; формування здатності використовувати знання і вміння в повсякденному житті;
 розвиток наочно-образного мислення, координації і точності рухів рук; 
виховання працездатності й наполегливості під час виконання роботи;
сприяти розвитку здоров’язбережувальних компетентностей та зміцненню здоров’я учнів.
Завдання для учнів:
•• називати основні елементи плетіння гачком;
•• учитися плести стовпчики без накиду, з накидом
Методи: рефлексія, вправа ≪Незакінчені речення≫, пояснення, демонстрація, робота з підручником, спостереження, ≪Мікрофон≫.
Інструменти та матеріали: гачки для плетіння різних розмірів, нитки, ножиці.
Наочні посібники, ТЗН і додаткові матеріали: зразки плетених робіт, динамічна таблиця ≪Основні елементи плетіння гачком≫, опорні картки, підручник (Трудове навчання 7 клас/ І.Ю. Ходзицька та ін. – Кам’янець-Подільський: Аксіома,2015.-176 с. :іл.), аудіо записи для музичного супроводу практичної роботи; аромомасла та відповідні засоби для проведення аромотерапії.
Тип заняття: формування вмінь і навичок.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка присутніх та готовності учнів і майстерні до заняття.
Створення позитивного емоційного настрою учнів. Створення атмосфери спокою і гармонії (використання аромомасел).
У ч и т е л ь. Діти, я рада бачити всіх вас на сьогоднішньому занятті, яке мені хотілося б розпочати з такого повідомлення: «Колібрі за 1 секунду робить 200 змахів крилами», а це, повірте, неабияка працездатність. Тож я бажаю і вам такої самої працездатності, старанності та наполегливості впродовж усього сьогоднішнього заняття!
ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів
Рефлексія (техніка «Запитальний ряд»)
♦♦ Над якою темою, діти, ви працювали на попередньому занятті?
♦♦ Що нового дізналися під час вивчення цієї теми?
♦♦ Як ви вважаєте, для чого вам потрібні знання, отримані на попередніх заняттях?
♦♦ Які вироби можна виготовити, пов’язуючи прямокутне полотно?
Вправа «Незакінчені речення»
(Учитель заздалегідь пише на дошці незакінчені речення, які пропонує учням зачитати та продовжити.)
♦♦ Гачки бувають: дерев’яні, металеві…
♦♦ Загострений кінець гачка називається…
♦♦ Під час плетіння гачок слід тримати…
♦♦ Ряд повітряних петель — це…
♦♦ Під час пров’язування полотна стовпчиками, при переході на наступний рядок, слід…. 
♦♦ Розпочинається робота з виготовлення плетеного виробу з …
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів
У ч и т е л ь. Діти, на сьогоднішньому занятті ми продовжимо опановувати майстерність роботи з гачком. Отже, тема нашого заняття — «В’язання гачком». Виходячи з назви нашої теми, які завдання, на вашу думку, нам необхідно буде виконати? (Учні називають завдання, які вчитель швидко записує на дошці.) Надалі, коли ви працюватимете над створенням візерунків чи виробів, вам стануть у пригоді знання, отримані на сьогоднішньому занятті. Тож якщо ви будете уважними, старанними й наполегливими, то будь-яка робота буде вам під силу!
ІV. Вивчення теоретичного матеріалу
У ч и т е л ь. Робота з підручником. Діти, зверніть увагу на динамічну таблицю «Основні елементи плетіння гачком». На ній є елементи плетіння, які ми вивчили на минулому занятті. Це — повітряна петля, стовпчик. А сьогодні нам потрібно продовжити заповнювати цю таблицю. Вам уже відомо, що робота над виготовленням будь-якого виробу починається з плетіння ланцюжка, який складається з повітряних петель. Але, щоб розпочати повноцінну роботу, потрібно знати ще й інші елементи, без яких плетіння неможливе. Окрім повітряної петлі, до основних елементів належать півстовпчик, або глуха петля, та стовпчик без накиду. (Вставляє картки з назвами цих елементів у динамічну таблицю.) Для позначення цих елементів на схемах використовують такі умовні позначення:
• — повітряна петля (петля підйому);
— півстовпчик;
∩ — глуха петля;
+ — стовпчик без накиду.
(Вставляє картки з умовними позначеннями в динамічну таблицю.) Ці позначки використовують для схематичного запису візерунків, яким дуже зручно користуватися під час плетіння. (Просить учнів записати умовні позначення в зошит та приготувати все необхідне для виконання практичної роботи.)
V. Практична робота
У ч и т е л ь. Перш ніж розпочати практичну роботу, пригадаймо ті попередження, які ви записували в зошит на минулому занятті. Ці попередження інакше називаються правилами безпечної праці під час плетіння гачком. (Повторення учнями правил.) А тепер відкрийте підручники на с. 38 і прочитайте ті правила, яких немає у ваших зошитах.
Після повторення правил учитель пропонує дітям розглянути опорні картки (див. додаток А), що знаходяться в них на партах, та зразки узорів, сплетених стовпчиком без накиду та стовпчиком з накидом.
Учитель пояснює, демонструє та коментує технологію їх утворення. Для оптимізації навчального процесу демонструю учням відеоролик з технологією плетіння основних елементів. Зазначений метод покращує й унаочнює сприйняття нового матеріалу.
Учні розпочинають самостійне виконання завдання (плетіння та стовпчиків без накиду та стовпчиків з накидом), учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Практична робота має музичний супровід.
Проведення хвилинки відпочинку (руханки)
(Рухи діти повинні виконувати, сидячи за партами.)
Треба, діти, нам хвилинку приділити відпочинку:
Простягніть вперед ви ніжки, потягніться, наче кішка,
Помахайте головою, мов не згодні ви зі мною.
Вправо, вліво поверніться, до сусіда посміхніться.
Від роботи відпочили? Знов приймаємось за діло!
Учні продовжують самостійне виконання завдання, учитель забезпечує їх безперервну роботу, проводить поточне індивідуальне або групове інструктування. Після завершення приймає виконану роботу, оцінює її, звертає увагу на її якість, демонструє найкращі зразки, а потім представляє вироби з дефектами (за потреби), пояснюючи причини їх виникнення та способи усунення.
VІ. Підбиття підсумків заняття
У ч и т е л ь. Діти, уявіть собі, що до вас підходить журналіст і запитує, що цікавого відбулося впродовж заняття. Що б ви йому відповіли? (Дає учням іграшковий мікрофон, вони відповідають на поставлене запитання, передаючи його одне одному.)
Домашнє завдання
1. За допомогою додаткових джерел інформації учням пропонується знайти два різні зразки плетених виробів та стисло описати, чим саме вони стали привабливими для них.


 
 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: luda_melnichuk
Переглядів: 195 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz