Головна
Реєстрація
Вхід
Середа
15.05.2024
20:40
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт Мельничук Людмили Василівни,

вчителя креслення і трудового навчання


Меню сайту

Категорії розділу
Мої файли [0]
Науково-методична діяльність [20]
Педагогічна діяльність [48]
Позаурочна діяльність [11]
Виховна робота [7]
Методичне об'єднання [15]
Класний керівник [4]
Робота з обдарованими дітьми [3]

Статистика

Онлайн всього: 3
Гостей: 3
Користувачів: 0

 Каталог файлів 
Головна » Файли » Педагогічна діяльність

Інтегрований урок у 7-у класі: "Зменшення та збільшення в’язаного полотна. Пісня в моєму житті"
[ Викачати з сервера (30.3 Kb) ] 24.12.2016, 19:57

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1. Навчальна:

а) ознайомити з способами зменшення та збільшення в’язаного полотна;

б) розкрити зв'язок співу і трудових операцій;

в) довести до усвідомлення необхідності пісні в житті людини.

2. Виховна:

виховувати в учнів уважність, працелюбність, доброзичливість, взаємоповагу під час колективної роботи, любов та повагу до народної пісні,співацьку та слухацьку культуру.

3. Розвивальна :

сприяти розвитку в учнів наочно-образного мислення, зорової пам’яті, просторової уяви; розвивати вміння з організації робочого місця, дотримання санітарно-гігієнічних вимог,навички хорового співу,музичну культуру.

4. Профорієнтаційна:

продовжити знайомити учнів з професією в’язальниці.

 

ОБ’ЄКТИ ПРАЦІ:  зразки в’язаного полотна;

                                           колискова пісня

ДИДАКТИЧНІ ЗАСОБИ:

  • вчительська презентація
  • підручник Денисенко Л.І. «Трудове навчання 8 клас», 2008р.
  • робочий зошит;
  • ілюстрації з журналів;
  • в’язані вироби;
  • зразки в’язок;
  • інструкційні картки;

ОБЛАДНАННЯ, ІНСТРУМЕНТИ, МАТЕРІАЛИ :

  • інструменти: спиці для в’язання, ножиці;
  • матеріали: нитки для в’язання;
  • музичний інструмент,музичний центр,диск.

 

ТРУДОВІ ДІЇ, ПРИЙОМИ ТА ОПЕРАЦІЇ:

провязування полотна з збільшенням його розмірів через протяжку, провязування  з однієї петлі дві, збільшення в’язаного полотна за допомогою накидів, рівномірне зменшення в’язаного полотна зліва і справа.

 

МЕТОДИ НАВЧАННЯ:

розповідь, демонстрація, робота в групах, самостійна робота,інтерактивні методи.

 

ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ:

фронтальна.

 

Тип уроку: інтегрований, комбінований.

 

СТРУКТУРА УРОКУ:

I. Організаційний етап. ________________________________2 хв.

II. Етап всебічної перевірки знань. ______________________5 хв.

III. Етап підготовки учнів до активного засвоєння знань. ___ 2 хв.

IV. Етап засвоєння нових знань. ________________________15 хв.

V. Етап закріплення нових знань. _______________________3 хв.

VI. Практична робота.                                                                          50 хв.

Одночасно працює вчитель музичного мистецтва.

VI.1.Вступний інструктаж. ______________________________ 5 хв.

VI.2.Самостійна практична робота учнів та інструктаж вчителя45 хв.

VI.3.Заключний інструктаж. _____________________________ 3 хв.

VII. Прибирання робочих місць і приміщення майстерні черговим. 3хв.

VIII. Підведення вчителем підсумків заняття. ________________ 8 хв.

ІХ. Етап інформації учнів про домашнє завдання.                              2хв.

 

 

ХІД І ЗМІСТ ЗАНЯТТЯ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП 2 хв.

  1. введення учнів в майстерню після дзвоника; привітання;
  2. перевірка присутності учнів за рапортом чергового; заповнення вчителем класного журналу;
  3. перевірка підготовленості учнів до заняття (зошит, підручник, спецодяг,  інструменти:спиці, нижниці, нитки);
  4. призначення чергових вчителем ;
  5. ознайомлення учнів з планом заняття.

ІІ. ЕТАП ВСЕБІЧНОЇ ПЕРЕВІРКИ ЗНАНЬ: 5 хв.

Для повторення раніше вивченого матеріалу я проводжу усне фронтальне опитування:

  1. Чому відповідає № спиць?
  2. Який недолік буде при в’язанні:

а) спицями товстішими ніж потрібно?

б) спицями більш тонкими ніж потрібно?

ІІІ. ЕТАП ПІДГОТОВКИ УЧНІВ ДО АКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ. 2 хв.

1.Погляньте на в’язані вироби. Чи однакова ширина в’язаного полотна по всій довжині?

2.Розмістіть зразки в’язок за способами зменшення і збільшення в’язаного полотна.(робота в групах, проблемне навчання)

Рівномірне збільшення в’язаного полотна по всій довжині.

Рівномірне збільшення в’язаного полотна зліва і справа.

Рівномірне зменшення в’язаного полотна зліва і справа.

(А чи правильно ми це зробили, побачимо в кінці уроку)

Вправа «Вставте слово»

Згадую я маму,

Пісню ……… (колискову)

Пісню про дитинство,

Казку світанкову

 

ІV. ЕТАП ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 15 хв.

Повідомляю письмово нову тему уроку, її запис учнями.

Розповідь учителя

Пояснення проходить

За вчительською презентацією (додаток)

 (за підручником с.145, рис.114-119)

V. ЕТАП ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ: 3 хв.

Бесіда

Ото ж які існують способи збільшення в’язаного полотна?

З якими способами зменшення в’язаного полотна ми познайомилися?

VІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. 50 хв.

Тема : в’язання зразків із зміною ширини в’язаного полотна (зменшення і збільшення)

VІ.1. ВСТУПНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 10 хв.

  1. Повідомляю тему практичної роботи;

Мета : навчити зменшувати і збільшувати в’язане полотно.

Завдання:пров’язати зразки із зміною ширини в’язаного полотна(набираємо по 20 петель)

Повідомляю про вимоги до якості роботи.

На столі під час практичної роботи повинно бути: спиці для в’язання, нитки, ножиці.

Повторюю з учнями правила техніки безпеки: ножиці на столі класти з зімкнутими лезами, передавати кільцями від себе; спиці використовувати виключно за призначенням.

  1. Зараз кожний приступає до виконання завдання.

 

VІ.2.САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ ТА ІНСТРУКТАЖ ВЧИТЕЛЯ: 45 хв.

А. Самостійна робота учнів.

Учні працюють, користуючись технологічними картками, додаток с.145-147, рис.114-119 підручника; (форма організації праці учнів індивідуальна).

 ВЧИТЕЛЬ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА.

(паралельно з трудовими діями учнів)

  Колись у давні часи роботу наших пращурів супроводжувала пісня. Пісня – одне з найцінніших духовних надбань нас – українців. Вона виникла в трудовій діяльності людей, у ній відбито їх звичаї і вірування, сподівань за кращу долю. Багатством і розмаїтістю позначені жанрова природа й тематика української народнопісенної культури. Ще й тепер побутують найдавніші пісні календарно обрядового циклу, історичні пісні. Винятковим розмаїттям тем і сюжетів відзначаються побутові пісні. Але найпершою та наймилішою піснею є та пісня, яка звучала і звучить від найдорожчої людини на землі – мами. Яка ж прекрасна мамина колискова! Колискова – це перший урок рідної мови для дитини. Вона народжена життям.

     У наш час професійними композиторами зроблено багато обробок колискових, написано багато авторських творів.

  • Прослухайте колискову у виконанні Ніни Матвієнко та визначте її образний зміст. (слухання)
  • Що відтворює ця колискова?
  • Які почуття та переживання?
  • Що вам пригадалося?

     Клопоти і радощі життя народжують музику. Так і в колисковій мама співала про свої переживання і турботи:

Ой люлі, люлі, налетіли гулі.

Стали думать і гадать, чим дитину годувать:

Чи сливок, чи грушок, чи вишневих ягідок,

А чи кашки з молочком, чи бублика із медком?

     У колисковій мама бажає немовляті здоров’я, розуму, щастя і краси. Співом колискової вона закладає в душу дитини добрі і щиросердечні слова, змалку навчає бути працьовитою, доброю, милосердною людиною. Виховує дитину з перших днів, співаючи простенькі пісеньки-колисанки, які сама створювала для свого малюка. А ви всі в майбутньому станете мамами і, я впевнена, будете співати ці прекрасні пісні. Отож, давайте розучимо колискову «Ой ходить сон коло вікон». Покладіть на парти свої роботи, нехай відпочинуть ваші очі, руки та послухайте пісню.

  • Визначте характер пісні(художній показ)

Бесіда про пісню.

  • Перед розучуванням розспіваємося «Ой ну люлі, люлі».

(Далі слідує розучування пісні по фразах і робота над вокально-хоровими навичками)

Давайте спробуємо виконувати трудові дії і співати.

Б. Інструктаж вчителя:

  1. форма проведення фронтальна;
  2. зміст цільових обходів робочих місць учнів:

1-й обхід: перевірка правильності організації робочого місця і початку роботи;

2-й обхід: перевірка правильності виконання технологічних операцій, інструктування учнів з виконання окремих операцій і завдання в цілому;

3-й обхід: перевірка правильності проведення самоконтролю; концентрація уваги учнів на найефективніших прийомах виконання операцій; надання допомоги слабо підготовленим до виконання завдання учням;

4-й обхід: перевірка правильності дотримання технічних умов; контроль за бережливим ставленням учнів до засобів праці і навчання; перевірка раціонального використання навчального часу учнями;

Постійна перевірка виконання учнями правил безпеки праці та виробничої санітарії;

  1. прийняття і попередня оцінка робіт учнів.

 

VІ.3. ЗАКЛЮЧНИЙ ІНСТРУКТАЖ: 3 хв.

  1. підведення підсумків практичної роботи;
  2. відзначення учнів, які найкраще виконали завдання, аналіз найхарактерніших помилок і недоліків у роботі учнів; з’ясування причин, які призвели до помилок;
  3. повторно пояснюю способи усунення дефектів.

 

VІІ. ПРИБИРАННЯ РОБОЧИХ МІСЦЬ І ПРИМІЩЕННЯ МАЙСТЕРНІ ЧЕРГОВИМИ.

VІІІ. ЕТАП ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ ЗАНЯТТЯ: 8 хв.

  1. повідомляю про досягнення цілей заняття;

2)      Вправа «мікрофон»

  • Як вплинули на вас колискові?
  • Чи вдалась у вас подорож у дитинство?
  • Яке значення пісні у житті людини?

ІХ. ЕТАП ІНФОРМАЦІЇ УЧНІВ ПРО ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ. 2 хв.

Повідомляю домашнє завдання: вміти збільшувати та зменшувати в’язане полотно різними способами; завершити роботу над виконанням зразків.

 

Категорія: Педагогічна діяльність | Додав: sasha-str
Переглядів: 211 | Завантажень: 12 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar

Вхід на сайт

Пошук

Друзі сайту
  • Луцька ЗОШ №13
  • МОН України
  • Управління освіти
  • Луцька міська рада

  • Copyright sasha-str © 2024
    uCoz