Трудове навчання та креслення належить до предметів, які учні та батьки рахують не основними., і зважаючи на завантаження учнів їх можна зрозуміти. Тому при викладанні предметів намагаюся зацікавити учнів, переконати їх, що це потрібно і в житті обов’язково знадобиться. Досить хороший результат отримуємо, коли в дітей виходить зробити своїми руками щось оригінальне, неповторне, це подобається їм та іншим, стимулює їх творчий розвиток, та розвиток особистості вцілому.
Особливістю предмета трудове навчання є матеріальна база(інструменти та матеріали). Значну частину якої на урок мають забезпечити батьки учнів, а останні не забутися це дома. Звісно, що вчитель має знайти всі можливості забезпечити учнів роботою(що я і роблю), та водночас з позитивом ця робота має і зворотній бік, окремі учні усвідомлюють, що так і має бути, тому і приходять на урок не готові (тому класні керівники час від часу на сторінках журналу можуть побачити одиниці).
Хотілося б відмітити, що дітям дуже подобається виконувати роботу, коли їм пропонують співати, слухати музику, розповідати свої власні казки. В такому випадку уроки перетворюються на своєрідні вечорниці.
Невід’ємною частиною трудового навчання є дотримання правил техніки безпеки. Що до цього питання, то з мого боку учні забезпечені всім потрібним інструментом, під час уроку на дотримання правил техніки безпеки звертаю особливу увагу.
Результативність роботи з предметів говорить про певні досягнення; що найбільш приємне мені, то це те, що діти обирають професії швеї, модельєра, закрійника, архітектора, в якійсь мірі з моєї подачі і заохочення.
Та слухання питання «Про стан викладання предмета…» на педагогічній раді я б хотіла використати як можливість вирішення певних проблем. Це, найперш за все, виділення коштів на матеріальне поповнення кабінету, ті ж самі швейні машини мають буди хоча б з розрахунку 1 на 2-3 учні, а не 3 на 20 і більше. Той же поділ, зрозуміло, що 20 і більше учнів не витримують жодні правила техніки безпеки. Хотіла б звернути увагу педради на курс «Основи вибору професії », який пропонується методичним листом про викладання предмета вже декілька років поспіль. Проблеми з профорієнтацією очевидні, і окремих виховних не достатньо, досить багато дітей на початку 11 класу, а деякі й по закінченню школи не можуть визначитися з професійним вибором, і це при профільності навчання.
|